Tuesday, August 24, 2010

Petang (evening), Kaum Hawa (Eve), Mambang Pelangi, Elok Azan Lindungi Daripada Godaan Syaitan

Dengan Nama Allah Yang Pemurah Lagi Maha Penyayang

Sudah diceritakan kisahnya dengan 'youtube.com' video mengenai purbakala, yang lepas-lepas, mengenai Iblis- Syaitan-Nephilim -predator- pengikut, kuasa kejahatan yang membawa sengsara kepada keimanan.

Kebenaran atau tidaknya, lihat sama ada ini adalah kisah yang benar-benar berlaku, atau pun hanyalah khayalan dari Hollywwod atau lain-lainnya.

Bersekali dengan munculnya, pelbagai tanda-tanda yang lebih dahsyat di akhir zaman, maka ayat-ayat 'vrillion' semakin mendapat tempat di layar perak. Bahkan negeri Perak itu, yang kononnya ada pedang lama di bawah simpanan istana, di samping keris panjang pula dibuangkan oleh Hang Tuah, hikayatnya yang ditulis lama selepas dia ghaib di kawasan pergunungan Gunung Ledang. Begitu juga selepas jatuhnya kota Melaka, Mallacia, Mallacca, melakar sejarah kejatuhan domino selepas Andalusia, 31/3/149_M Isabella-Ferdinand 1/4/149_M, dekri muncul, dan akhirnya diharamkan segala bahasa, muzik, apa-apa saja yang ada ciri-ciri Arab dan Islam, mereka sendiri yang menghancurkan 'syurga di bumi Eropah', dan mereka dan keturunan mereka menanggung kehilangan iman yang kronik sehingga munculnya kumpulan-kumpulan yang menghalalkan pelacuran, arak, judi, perzinaan suka rela, jenayah kemanusiaan ala lebih hina daripada binatang dsb.


Tidakkah wanita sebagai panah yang membantu ala Nephilim,syaitan biru mungkin, yang menyebabkan jatuhnya fitnah besar, jatuhnya kerajaan, jatuhnya pemerintahan, dengan menggunakan fitnah hal kewanitaan. Lihatlah betapa kelampauan, seperti hal khitannya faraj wanita hinggakan timbul fitnah kehormatan. Di Malysia, sebagai contohnya, dilakukan oleh doktor wanita, siap tak sampai lima minit pun, dan bayi perempuan itu boleh melompat selepasnya, tetapi hal-hal yang terlalu mengikut adat-adat tradisi lama yang terus tidak diaktakan, maka jadilah pelbagai anggapan negatif yang menyebabkan penentangan berleluasa khususnya oleh pihak-pihak tertentu di barat. Kesepakaran dan kepakaran yang berhaq adalah yang sebaik-baiknya penyelesaian. Tidakkah nanti dapat jelas dilihat, dibaca di dada-dada akhbar bahawa lebih 70% punca-punca kejadian perzinaan di kalangan remaja, muda belia, adalah datangnya dari rangsangan anak gadis yang tidak dikhitankan, yang mudah terangsang, tergoda dengan janji-janji manis, yang palsu mengenai 'syurga dunia'. Penerangan yang jelas kepada dunia amatlah dialu-alukan.

Fitnah-fitnah akhir zaman begitu dahsyat hinggakan menepati rajah-rajah gegaran gempa pelbagai log skala yang setiap satunya berdasarkan ayat-ayat Al Qur'an, adalah melambangkan kekuatan pergerakan kuasa yang besar, yang boleh meruntuhkan bangunan-bangunan dan kerosakan besar kemudahan infrastruktur sesebuah kawasan. Begitu juga perulangan banjir, suhu panas (pemanasan sejagat), semuanya melambangkan kerosakan-kerosakan atau pun tamadun yang tak terkawal dari hal pencemaran, kerakusan, kemaksiatan, dan bala bencana yang menimpa, musibah, ujian, dll adalah berpunca daripada manusia dan jika pun jin, maka ia sememangnya berlaku, duhalu, kini, dan di masa akan datang, dengan izinNya.


Lailatul Qadar, dengan penuh keberkatan, maka kedatangan malam dengan hal ruh dan malaikat, urusan dan utusan ghaib dari langit dengan izin penguasa mereka (Tuhan mereka seperti yang tertera di surahNya). Ada ciri-ciri yang dicari,dicuri dari teknologi langit, lingkaran cahaya yang mencari sumber Al Qur'an atau pun sumber tenaga solar/ cahaya suria / atau pun peninggalan nenek moyang yang lampau , teknologi klone dan mereka membuat rekaan bentuk-bentuk apa yang telah dijumpai did alam badan manusia. Ini menunjukkan ada peperangan senjata canggih yang memusnahkan peradaban mereka sama seperti tamadun Inca, Indian, Z...pata, dll yang pupus disebabkan peperangan sesama sendiri dan kedatangan 'conquistador' yang diagungkan kekemasan uniform dan cara tersusun mereka menaiki kuda-kuda putih atau apa-apa ala 'The Lone Ranger' Hollywood buat, mempesonakan mereka dengan satu keindahan, kebolehan yang agak luar biasa dari kebiasaannya, bagi para penduduk asli itu. Tapi, puka/puak/pusaka/ sakha/saqa Red Indian/Rad Indian/ nomad di Persekutuan Rusia tak lagi mengancam Tembok Besar Cina, tapi hanya menonjolkan tradisi lama, ala pendulum ke timur dan ke barat, Turki, yang menganggap Turki Asia kecil, Semenanjung Anatolia sebagai tanahair mereka, simbol cahaya matahari mendung sejuk bersalji, contohnya Republik Sakha, Yakutia. Di samping, Asia tengah seperti Uzbekistan, Ughur/..tan Turkistan timur.

Semuanya itu ibarat yang menunjukkan kemunculan tanda-tanda qiamat sudah pun berada di ambangnya, maka siapa yang mahu selamat, mereka akan membuat berdasarkan kebiasaan atau taufik hidayah memberi peluang yang cukup berharga bagi menempuh alam akhirat yang dijanjikan. Allah tak akan mungkiri janji-janjiNya.

Kini, di kawasan yang subur dengan air sungai Nil, yang dikatakan adalah cawangan syurga, tapi mereka, British,UK, telah menamakan Tasik Victoria, dan planET/sidrah bumi/biru ini sukar dicari yang secantik-seindah- seumpama dengan di merata dunia, tetapi berapa ramai yang bersyukur atau lupa dengan hasiil kajian kaki teropong bahawa sukar mencari sidrah yang selesa setanding bumi biru ini tanpa keinderaan yang pantas lagi memegun jika perlu.

Lawatan ala Isra' Mik'raj telah memberi gambaran para malaikat, dan 'Allah' kononnya baru nak bagi salam dsb, yang sebenarnya kod bahasa rahsia yang boleh difahami oleh mereka yang berakal fikiran, adalah peristiwa yang lepas, masa itu dan yang akan datang (ramalan-prophecies of the last prophet)yang diperlihatkan kepada Nabi saw. Wallahu 'alam.
paten .. ..... ........ .

No comments:

Post a Comment