Sunday, August 8, 2010

Hari Yang Diingati, Hari Yang Dijanjikan (2012M)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Apakah yang dharapkan dari pemimpin? Tidakkah penyakit umat, melibatkan pemimpin yang ....., hakim yang ......, dan rakyat yang penakut? Bukankah sejarah telah membuktikan bahawa pemimpin yang menipu rakyat tak akan mencium bau syurga yang 500 tahun perjalanannya? Pemimpin yang ditenggelami dunia(kemewahan, limpahan kuasa) seperti contohnya Bani Umayyah ketika panglima-panglima Islam telah mula menuju ke artik (kutub utara), tetapi dengan adanya permuafakatan, raja-raja Eropah yang berjaya mengkaji, bahawa Eropah tak sanggup lagi menanggung kematian, maka hasilnya dihantar apa yang dkatakan umpan predator -Nephilim-Iblis,syaitan, yakni wanita terutama yang jelita adalah madunya, pembantunya, maka akhirnya penerusan ke kutub utara terhenti, ada panglima islam putus kepala kaitan Musa Bin Nusair, diletakkan atas talam, hasil hadiah sumbangan gadis jelita(segala ratu-ratu jelita Eropah), dan segala hadiah, dan hantaran emas permata agar pemimpin Bani Ummayyah terpesona. Tak perlulah tentera-tentera syaitan bertempur dengan ...tentera-tentera Allah.... Tidakkah Nabi saw telah menolak semuanya, tawaran takhta, wanita dan harta semasa penawaran agar diberhentikan dakwah Islam?
Pada tahun 2012M, dijangka di Pulau Ireland, masih ada sengketa dan juga sekitar UK, begitu juga Eropah, dan ada menunjukkan kebangkitan teknologi di Persia, Rusia, India, China,Turkia, Malaysia, dll. Dan ini membuktikan hadis-hadis mengenai Qiamat.
Bagaimanakah golongan zionis,Freemason, Illuminati, dan seangkatan yang mudah dikenali dengan aktiviti ke arah amal ahli neraka nanti? Masanya hampir tiba untuk satu perisytiharaan melalui ayat-ayat Al Qur'an seperti 30 hari dsb.
Kemisterian, John Macky, pemimpin masonic awal, (dipercayai serpihan kumpulan Rosicrucian) yang mengajar kaedah menghilangkan diri (halimunan). Ada juga kes-kes percaya kepada tangkal azimat dan sebagainya. Adakah ia melibatkan penyesuaian, f..g sui ala cina Baghdad, atau satu pancaran melibatkan cahaya dan kawalannya, kegelapan dan apa-apa yang di sebaliknya seperti matahari hitam (black sun)? Penghalimunan juga ada dianggap sebagai salah satu komponen yang mewujudkan fenomena penculikan makhluk angkasa lepas. Pertalian di antara proses halimunan dengan penculikan berkenaan masih perlu disiasat.
Begitu juga zodiak melibatkan bulan, batu kelahiran dan bunga. Lihat ini adalah rujukan (Antioch reference cards)-birthday to remember, the first day, .....the sixth day yang ada pelbagai cerita klone Hollywood, dan ciptaan dalam masa 6 hari.




Bulan ikut tahun masihi, bulan, permata, bunga:
1 January Gamet Carnation
2 February Amethyst Violet
3 March Aquamarine Jonquil
4 April Diamond Sweet Pea
5 May Emerald Lily of the Valley
6 June Pearl Rose
7 July Ruby Larkspur
8 August Sardonyx Gladiolus
9 September Sapphire Aster
10 October Opal Calendula
11 November Topaz Chrysanthemum
12 December Tunquoise Narcissus
Berlainan pula dengan tahun lunar Cina 13 binatang, sedangkan bagi barat nombor 13, 666, hari jumaat dan ada lagi yang melibatkan 13 yang menjadi pantang larang.
Al Qur'an dengan 30 juzuk, 114 surah, 6666 ayat (ada kajian), 1000 ayat berbentuk perintah, 1000 ayat berbentuk larangan, 1000 berbentuk janji Allah yang baik, 1000 berbentuk janji Allah yang buruk, 1000 ayat berbetuk kisah dan perkhabaran, 1000 ayat berbentuk contoh dan tauladan, 500 ayat berbentuk halal dan haram dsb.
Nama-nama haiwan/binatang di dalam Al Qur'an sebanyak 26, iaitu belalang, anjing, sapi/lembu, khinzir/babi, burung, gajah, keldai, kuda, unta, ikan besar/paus, labah-labah, kambing, semut, serigala, monyet, burung puyuh, lebah,kutu, katak, gagak, nyamuk, ular, binatang laut, binatang liar, binatang ternakan, dan belatuk (rujukan Hebatnya Al qur'an jika kamu berfikir - karya Mohd Syamil Mohd Yusof). Ada yang halal dimakan, dan pelbagai habitat yang tentu mengkagumkan di planet yang terindah di kawasan keluasan cakerasuria. Tidakkah zodiak lunar Cina menggunakan hanya 13 jenis tahun mengikut nama binatang? Bagaimanakah pula 13 binatang yang lain melibatkan 12 Olimpia Rom atau melalui Islam Arab dan lain-lain itu? Kaum di timur selalu gunakan sistem lunar(qamariah- bulan mengorbit bumi) dan barat menggunakan sistem syamsiah (Gregorian/Julian) (bumi mengorbit matahari).Semoga selamat berhipotesis, yakni teka dulu baru cari bukti secara ilmiah, atau baca Al Qur'an atau hadis-hadis, kajian para ilmuan, Ulama' dan buktikan kemudiannya. InsyaAllah!
paten ........ ........ .

No comments:

Post a Comment