Monday, August 16, 2010

Kegembiraan, Kesyukuran, Burung Hantu Merah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Hasil kajian antarabangsa, syukurlah di Malaysia dikira antara yang tergembira di dunia pada tahun 2006M. Permata 'Safira', 'Safurah', 'sapphire' yang ada kaitan bahasa Ibrani-hebrew, dan nama isteri Nabi Musa as, anak perempuan'Shuib',Safura namanya, salah seorang yang nak ambil air dari telaga, dan yang tersipu-sipu malu, dinikahkan dengan salah seorangnya dahulu, adalah sama seperti nama atau kemiripan sebutan yang hampir sama. Boleh guna wikipedia - 'Baitul Hikmah', dasar 'langit terbuka'. "Pintu langit sudah terbuka"....

Bendera keagungan tentera Russia/ penduduk Ras yang namanya mereka tertera di dalam Al Qur'an, telaga yang kering, kaitan kedudukan ke utara, laut terlebih garam, Laut Mati (Dead Sea). Ada /lampiran suhuf/skrolkah di sini? Tidakkah yang menjadi misteri siapakah dua 'tetamu'yang datang melawat Nabi Ibrahim as, Khalilullah - kekasih Allah, yang tak mahu makan minum itu? Berdasarkan rekod, mereka berdua memberitahu berita akan lahirnya Nabi Isha', dan juga memberitahu mengenai kaum Nabi Lut as yang bakal binasa, berpintu 'Lod', lastik/tiang gergasi, yang digunakan untuk melontar membakar Nabi Ibrahim as ke dalam api yang menyala-nyala, yang sukar didekati oleh para penduduk sekitarnya, yang lari akibat bahang panas yang begitu hebat. Tidakkah kini ada pekerjaan mulia seperti para jurutera dan jurteknik yang bertugas mengawal empangan atau pusat janakuasa sama ada nuklear atau hidro atau lain-lainnya melibatkan penggunaan rekabentuk ala 'crop circle', pusingan turbin gergasi bagi penjanaan kuasa dsb?
Tidakkah mereka berdua mewakili 'wali' atau gabenor bagi empangan air laut yang pintunya ada di bawah bumi Gaza? Buktinya, carilah dan dengarlah pengakuan mereka (youtube.com) dengan air bawah tanah Gaza yang tak boleh diminum/ berkarat/ bau karat, golongan purba berbadan besar gagah yang dihukum oleh dosa-dosa, kelalaian-kelalaian mereka. Tidakkah tragedi 'Chernovyl', Ukraine - Soviet Union di zaman Glasnot dan P....ka, M...l Gorba..ev (belanjawan ketenteraan besar >60% tahunan) dan Presiden Ronald Reagan, projek 'Star Wars', juga mula berbelanja besar ala 'perang dingin' atau 'tirai besi' itu?
Tidakkah dengan berdasarkan kajian 'frames by frames', saat-saat sebelum berlakunya kesilapan bertukar 'shif'/ kelalaian pada suatu ketika telah menyebabkan beberapa jawatan yang dipertanggungjawabkan dipenjarakan selama beberapa lama? 10 tahun atau dsb. Siaran Astro Discovery, History, dll membawa manfaat tetapi ramai pula mencari siaran lain seperti hiburan budaya kuning atau hedonisme - kebebasan tanpa batas yang merugikan. Sumber tenaga empangan hidro, angin, haba, suria, gelombang ombak/angin laut, kimia, geoterma, biojisim yang boleh diperbaharui (sumber hijau-green peace) arakian adanya, penulis blog ini mengambil langkah mengelakkan cukai dengan RM38 sebulan contohnya kepada pertubuhan pro-pemeliharaan-pemuliharaan alam sekitar, selain thermo-nuklear, petroleum, gas asli, arang batu yang tak boleh diperbaharui (ada kesan-kesan pencemaran dengan bahan buangannya). (rujukan buku fizik dsb)

Tidakkah lambang 2 kepala (warna merah), jika diangkat kedua sayap secara simetri bagi menghilangkan 2 kepala itu, maka gambaran burung hantu pun menjelma pula? The owl or the "howling of werewolf as the sign of 'moonlighting', or else. Di zaman nabi saw, ada serigala yang bercakap menyuruh manusia supaya pergi berjumpa nabi akhir zaman untuk menjadi muslim, tetapi kini, ada manusia berserigala yang bertindak lebih buruk daripada jenis haiwan berkenaan.
Tidakkah ada jenis manusia yang melakukan perzinaan dengan jumlah perempuan seorang dan lelaki yang ramai, bahkan dengan segala rongga yang mahu dipalam sekali? Tidakkah ini bakal mengejutkan khinzir-khinzir di zoo-zoo dan di hutan belantara? Sejahat-jahat khinzir/babi yang merodok jenis betina di depan/ secara berdepan dengan yang lain ala di khalayak spesiesnya, hanya di bahagian peranakannya sahaja untuk proses pembiakan/ pengawanan / proses penambahan bilangan dengan izinNya? Tetapi, tidakkah manusia menjadi 'laknatullah' dengan cuba memenuhi rongga yang di belakang, atas dsb? Tidakkah mereka menjadi lebih 'hina' daripada 'hena', bapa Nabi Ibrahim as (Azar yang diazab) di akhirat, menjadi anjing hitam berdebu, pembuat 'berhala' tegar dan 'tak beriman' / tak beroleh ......? Tentunya bukti amat mudah dengan izinNYa dengan laman sesawang dsb. Godaan nafsu ala syaitan biru - predator - Nephilim yang cukup merbahaya seperti pengakuannya di depan Nabi Yahya as / John - Jon. Johan?

Dunia yang penuh pelbagai tipudaya. Kadang-kadang yang membuat baik, ada makna. Tersembunyi lagi tersirat dan tersurat. Faham-faham sahajalah. AnugerahNya tetap melimpah-ruah walaupun dunia ala ibarat tiada nilai pun, jika bernilai dengan hanya sebelah kepak nyamuk, maka tiadalah mereka yang bukan 'bercirikan apa yang dikatakan keamanan, keselamatan dsb' mendapat rezekiNya.
paten . ....... ........ .

No comments:

Post a Comment