Wednesday, August 4, 2010

Pemuda Ashabul Kahfi, Zaman 'Baitul Makmur', Nabi Ibrahim as

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Arakian adanya, menjelma pula, keinderaan canggih lagi memegunkan, di Sabah, Malaysia, dari keberkatan doa ibubapa. Inikan abad ke-21, hasil usaha teknologi yang mendadak, meningkat, terutama selepas perang dan perlumbaan membuat senjata canggih, ke angkasa raya, dan hariraya serta hari perayaan tertentu.

Ayat-ayat 'Mutasyabihat' sama ada dulu, kini, dan terutamanya di dalam Al Qur'an dapat dibuktikan dengan pelbagai kajian seperti di sebalik bentuk-bentuk awan, awan yang melindungi Nabi saw dan juga kisah awan melindungi jenazah seorang pemimpin di atas kapal terbang, dan juruterbang yang menyedari hal berkenaan menjadi muslim (bekas hindu).
Berbahagialah mereka yang berusaha mengkaji, berfikir secara pelbagai cara untuk memakmurkan dunia, dan darjat mereka diangkat dan dikenang jasa mereka, paten-paten yang berguna sampai hari qiamat. Semoga perdamaian, keharmonian hidup yang dicari yang tentu juga melibatkan segala yang hebat ciptaan Ilahi seperti contohnya di kawasan batu karang, ikan-ikan yang cantik, sisik-sisik berkilauan, dan juga keinderaan kilauan biru, hijau, dan mengganggu sistem RLC dan isyarat perhubungan frekuensi, dan ada pelbagai jenis bom, namun bom pengganggu sistem elektronik amatlah bahaya ketika perang dan damai.
Pemuda yang 'bertapa' di tempat persembunyian atau kedudukan yang jauh daripada yang lain, diriwayatkan akan muncul di akhir zaman agar menemui apa-apa / siapa-siapa umat akhir zaman. "Tidakkah apa yang mereka nanti-natikan .... awan."
*Allahyarham Ustaz Fa...zil N..r , Kedah Darul Aman.
paten ..... ........ .

No comments:

Post a Comment