Tuesday, August 3, 2010

Penduduk Ras, Rus, Russia, ....Ru

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Di sebalik apa yang berlaku tentu ada hikmah-hikmahnya. Balasan-balasan Allah berdasarkan sunnahNya, adalah mengkagumkan, dan sejarah yang penuh mencatatkan bahawa tanah yang direbut oleh kuasa timur dan barat, Rom dan Parsi, Kaisar dan Kisra, dekat hujung dari mulut/ pintu Gibraltar iaitu Palestin. Hidup umat Palestin yang sentiasa ada konflik, ribuan tahun, tetapi selepas kedatangan Islam, pergolakan dengan salibiyyah dan yang terkini, maka lebih 1000 tahun Palestin aman dengan sesuainya makna Islam. Apakah mereka tak membaca ayat-ayat Al Qur'an? Tidakkah yang mereka nanti-nantikan di sebalik awan itu? Bentuknya??? Mesej Vrillion, youtube.com -tahun 1977M, "Kamu melihat kami sebagai satu sumber cahaya", "Kami tak mahu membinasakan kamu", "Kami hanya ingin membantu kamu". Itulah sedutan video di dalam koleksi penulis blog ini. Bolehlah cari sama ada di acherusctus.blogspot.com lebih berbahasa Inggeris atau di blog ini.
Lihat pula kuasa di utara dan timur Asia iaitu seperti gambaran di bawah. Ada bayangan burung hantu (owl merenung), sumber internet.




Bendera/ Panji kebesaran tentera-tentera Rusia, dengan bayangan burung hantu (ruang kosong merah membentuknya) di sebalik 2 kepala kembar siam atau simetri, garis tengah. Lihat pula apa yang ada di kaki sebelah dan sebelah lagi, dan jika dibandingkan nanti dengan apa-apa yang ada di sebelah Amerika Syarikat pula.

Tentu ada hikmah-hikmah jika ada api-api letupan yang dikaitkan dengan kemarahan. Tindakan-tindakan susulan yang berlarutan sama ada di daratan dan di lautan. Penduduk kota yang semakin bertambah. Dan kisah Nabi Nuh as yang dipenuhi tiada buruk sangka atau mewujudkan pertikaian bahawa apa yang dikhayalkan tidak diciptakan. Bahkan Allah telah menghidupkan semua dan Dia amat mudah untuk mengumpulkan dan keadilan dapat dipenuhiNya.
paten ... ........ .

No comments:

Post a Comment