Thursday, July 22, 2010

Tanda-tanda Kebesaran 'Kami'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dengan mendekati 'pintu syurga' atau pun 'pintu neraka', maka di ambang akhir zaman ini telah meninggalkan sisa-sisanya, sama ada 99 daripada 100 orang yang tak berasa selamat, atau lebih lagi seperti 999 orang daripada 1000 orang yang tak berasa selamat mengikut darjah kebesaran masa terutama seperti masa peperangan. Sama ada Saul Imanuel (St. Paul) seorang yang dikatakan Yahudi, pengasas 'Kristian' yang melibatkan fahaman 'Katolik', menukar fahaman dunia 'Rom' dengan patung Apollo sebagai gantinya.
Kemudian dikatakan pelbagai kerenah-kerosakan oleh pihak Rom (12 Olimpia-12 bulan) no. 13 dianggap sial dan mempunyai sejarah tersendiri yang teruk-(hari yang sial untuk mereka,.... isi Al Qur'an...) yang menentang agama seperti yahudi(yahuda-Judea-Samaria-Isra'el) dan Nazareth-Nazaren, Nasrani. Nabi Isa as kemudian bertukar nama kepada Jesus(sebutan Yisus, Yises, kemudian huruf J dan bahasa Sepanyol dan slavic/slav/slave dll, menyebut huruf J sebagai sebutan huruf H. Kemudian berlaku proses undian fahaman unitarian yang berfaham bahawa Nabi Isa as sebagai nabi, rasul pilihan berbanding sebagai fahaman yang merosakkan aqidah seperti Ruhul Qudus sebagai Holy Father, Maryam (Mary- nama perempuan yang seorang saja di dalam Al Qur'an) dan anak lelaki yang boleh bercakap semasa di dalam buaian. Kejayaan undian besar bagi pihak 'trinity' di senat Nicea (kerajaan Rom) dan yang berpecah dua pula dengan kalender Gregorian di barat (krismas hari 25/12) dan Kalender Julian di timur(krismas 7 Januari).
Lihat pula gambaran di bawah... ada makna lain, fahaman.... di dalam blog ini contohnya.. http://jewishatheist.blogspot.com/
Bagaimanakah pula dengan seni bentuk radar seperti daripada 360 darjah dipecah 3 menjadi 120 darjah dan pelbagai peninggalan tapak di bumi (Terra) ini ada bekasnya , dari kisah purba dengan hal-hal peradaban dan boleh guna youtube.com untuk kajian.
Arc.. Arca... Art... 120 darjah ada di pelbagai benua. Maka bagaimanakah perkaitan ciptaan Adam as, Mesir purba, piramid, planET Marikh, bulan dan matahari yang semuanya boleh musnah jika datangnya janji Allah. Bagaimanakah pula dengan zaman Rasulullah saw, sahabat, tabi'in, dan selepasnya seperti kisah nombor 900 dan campur 1000 tahun maka 1900. Campur lagi 1000 bulan maka jadi 83 tahun 4 bulan lepas April, maka Mei, May, bulan ke-5 muncul dan dicampur lagi satu minggu 7 hari, 19 tahun jadi 2012. Tahun 2010 , 2011, 2012, 2013 dan dicampur 7 tahun jadi 2020 -penglihatan yang kuat lagi terang dengan sistem kiraan bumi keliling matahari.
Sebagaimana dalam kitab D/The.....my/me berkaitan kitab purba Mesir , Nabi Idris as, maka yang pakar binaan, pakar bintang, jahitan, tulisan, simbol, dan peninggalan purba telah meninggalkan bekas yang hebat kini. Maka semakin jelas bahawa Allah telah menetapkan sesuatu dengan ukuran-ukuran tertentu,tetapi piawaian seperti deklinometer (Mesir-ukuran purba jarak bumi-matahari guna inci, kaki, di sampping pelbagai terowong sejarah di dalam piramid menggambarkan peristiwa gelombang sejarah atau sunnah Allah.
Hanya Allah yang akan mengadili Hari pembalasan nanti dengan segala kecanggihan di hari kemudian. Cerita siri-siri Hollywood seperti "Battlestar Galatica' dan "Buck Rogers In The 25th Century", dan 'Space 1999' yang sebenarnya menggambarkan alam-alam jin atau pun kisah peradaban/tamadun manusia akan datang. Begitu juga "Captain future"- kartun Jepun, "Machine Bluster", digambarkan jet menjadi kepala badan robot 'tranformer' yang besar dan berkuasa hebat untuk menolong atau memusnahkan pihak yang diinginkan. "Que Sera Sera"
Semoga dapat diambil 'iktibar.
paten .. . ....... .

No comments:

Post a Comment