Friday, July 30, 2010

Puaka, Pusaka, Saka, Akka, Akkadia, Akar,Aka, Ark, Arch....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Berlian Hope (bekas pemiliknya,Mr. Henry Philip-harapan) 44.52 karat dianggap pembawa malang. Apa jenis nombor karat seperti ada simpang malaikat 44 dan darjahnya adalah 52 ditolak satu maka jadilah sudut piramid dari atas yang diujikaji dikatakan hasilnya makanan tak basi, kucing boleh hidup di dalam suasana demikian selama ribuan tahun iaitu dijumpai hidup bersama 'mumia' dan mati jika dibiarkan selama lebih kurang seminggu.
Bungkusan orang yang cedera teruk bagaikan sudah nak mati atau dikafankan adalah membawa satu lagi hadis Qudsi mengenai 'melawat Aku'. Kini ia merupakan objek pameran di Smithsonian Institution. Berlian berwarna biru, lambang matahari ketika 'api' yang cukup panas, nafsu yang membuak-buak, juga damainya jika sudah hajat dicapai, melepasi kemuncak tunpahan lava gunung 'susu' nik'mat berkenaan (ini hal orang sah bernikah).Dari India, dari patung mata Seri Devi/ Dewi Sita, dan ada pula kononnya tempahan 'jin avatar' pelamin di Malaysia satu ketika dahulu, kuning warnanya.
Permata hope dibawa ke Perancis 1668M,112 karat, Louis XIV, potong jadi berbentuk hati 67 karat, dijadi berlian biru mahkota. Bersama Marie Antoinette, berlaku pemberontakan rakyat 1792M, siapa punca ideanya, dan kedua mereka terbunuh, dikatakan dibawa ke Sepanyol, Ratu Maria Louisa dalam potret di Goya 1800M. Kononnya dipotong Wilhelm Fals, bunuh diri kerana dicuri anaknya Hendrick, yang juga bunuh diri. Hope, 44.5k, bujur di London pada 1830M. Ahli perbankan ..Hope membelinya dan dipamerkan di London dan insurannya adalah 1 juta yang teramat banyak nilainya ketika itu. Keturunannya, Lord Francis Pelham Clinton Hope, isterinya pelakon abad ke-20, May Hope, lari ikut lelaki lain, jatuh miskin dan mati di Boston, Mass., New England.
May Hope menulis wasiat akibat nasib malang yang berkaitan permata biru kepada pemilik ketika itu, Avalyn Walsh Mc Lean (1911M)dan Lord Hope jadi muflis, dan berlian hilang tanpa dikesan. Putera raja Eropah timur, membeli dan dihadiahkan kepada aktres Folies Bergere yang mati dibunuh Avalyn, si putera raja kemudiannya. Pemilik seterusnya berbangsa Greek dan keluarga mati kemalangan kereta, dan akhirnya, muncul pula Sultan Abdul Hamid II memilikinya selama beberapa bulan sebelum digulingkan, permaisurinya selalu pengsan ketika memakainya, dan dipenjarakan di Salonika, yang jika dicari perkataan ini ada kaitan pula dengan lucah biru, thesallonian,kitab 2, 2:3:4,sumpahan ejen rahsia yang wataknya seolah-olah diprogramkan sama ada pihak syaitan atau pun sunnah Allah - sejarah dunia, yang melibatkan juga ejen yang mengikat perjanjian dengan empayar British dan juga T.E Lawrence, Kamal At-Tarturk, pakatan misteri sumpahan melibatkan 'Freemason' + Yiddish + Yisra'el sebutan yang mengharu-birukan sistem khalifah/ California umat Islam, tentera pemberontak pada 1909M. Anak Avalyn mati kemalangan di jalan raya dan suaminya meninggal di hospital mental, dan anak perempuannya meninggal pada 1946M, selepas dos berlebihan ubat tidur.
Pada 1947M, McLean meninggal, saudagar permata New York, Mr Harry Winston, membeli permata-permatanya termasuk Hope, dan diserahkan kepada di Washington DC pada 1958, tahun Shah Iran menaiki takhta, menggulingkan pemerintahan 'rakyat' Iran, yang ada kaitan dengan BP, British Petroleum, Sir Winston Curchill, PM British dan itulah sejarah yang agak panjang merentasi zaman di sidrah biru ini, dan gambarnya boleh didapati di ...... Apakah di sebalik mata si mata patung yang kemudian jadi berhala kerana tersangat indah rupawan rupa mereka, isteri Seri Rama dan perkaitan dengan 'Batman', Rawana, jin jahat bertapa yang dihalau bapanya? Harta, takhta dan wanita, tiga 'Ta' yang cukup menipudayakan dan menjadi fitnah takhta keagungan kesultanan Turki, khalifah terakhir kemudian hilang, diganti 7 fir'aun sebelum Islam bangkit semula di 'blok Islam'. Sila buat kajian lebih terperinci dari rujukan web dan lain-lainnya jika mampu. (rujukan bacaan internet,tabloid Kencana KDN PP11147/9/2005 dll.)
paten ... . ....... .

No comments:

Post a Comment