Thursday, July 22, 2010

5/2010..2011..2012..2013..2014...............Masihi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Perkara yang ghaib termasuklah apa-apa yang akan selepas 'saat' atau 's..h' terkini. Tetapi pengaruh-pengaruh atau memori-memori lama/ purba di dalam lipatan sejarah juga tak boleh dinafikan ada memberi bekasnya. Semoga Allah melindungi daripada Al-Masihi ad-Dajjal di mana kecintaan dunia yang boleh juga meruntuhkan kemakmuran dunia yang ada.
Balasan yang 'Allah' hantar amatlah mengejutkan seperti perlunya kajian dengan kesultanan Othmaniah Turki dan wasiat untuk keluarga Othman yang kini sebahagian daripada sejarah."Kami kurangi dari sisi-sisinya". Itulah ayat-ayat Al Qur'an yang perlu dicari. Bagaimanakah pula balasan kepada mereka yang merderhaka dan melampaui batas? Semua ada jawapan di dalamnya, disampingkan di hari akhirat di mana ada penyesalan seperti mahu hidup di dunia hanya sebagai 'tanah' sahaja, adakah itu penyesalan yang diterima??? Hari Kebangkitan yang dijanjikan pasti datang, dunia akhir zaman untuk satu permulaan baru. Gunakanlah saat, jam, hari, bulan, tahun dan sebagainya sebagai satu 'nik'mat' yang dikurniakanNya agar dunia dimakmurkan untuk akhirat juga.
Jambatan yang tak nampak tetapi Allah akan memberi kunci agar sampai kepadaNya juga. 50,000 tahun ke Ma'arij seperti di dalam ayatNya maka bukan mudah untuk sampai ke puncak kejayaan di akhirat. Hendak pergi yang penuh berliku, berduri, lautan api dan sebaginya. Allah akan mudahkan kepada mereka yang berusaha ke arah..Nya.
Lihat pula perkaitan sejarah hasil permata ukiran purba dan yang terkini ini hanya untuk kajian? Dan bagaimanakah 'wanita' boleh terpesona dengan ada pula air mata, pujuk rayu, dunia kegelapan di sebalik sinar cemerlang, dan bahaya tipu daya dunia yang begitu mempesonakan. "RA" - Matahari, bulan pula seperti Isnin - Monday, dan seterusnyalah.






Semoga kita dapat lihat perkaitannya, Nibiru 2012,atau ianya sejarah di bumi ini sepanjang abad ke_ ?? dan dunia ini hanyalah seperti permainan dan sukaleka. Semoga Allah dapat melindungi daripada 'fitnah' dunia dan dapat kembali kepadaNya dengan penuh kerahmatanNya. Pengabdian kepadaNya....
paten .. ........ .

No comments:

Post a Comment