Saturday, July 24, 2010

Kisah Adam as dan Hawa

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tersebutlah kisah hikayat lara lama, dengan berlakunya perpindahan yang dikatakan Adam dan Hawa (Adam & Eve) ke dunia ini, planet/sidrah biru daripada sama ada Jupiter atau lagi satu JupiterNya iaitu sidrah Nibiru yang perkaitan kembar, kembara, kembali, pergi, perigi, ...rah, ...lah dsb. Adam berdasarkan kajian salah-silah telah hidup di syurga selama setengah hari sahaja.
Kiraan setengah hari berdasarkan Nibiru adalah 3600 tahun dibahagi dua yang bersamaan 1800 tahun kiraan sidrah biru (planET Earth). Dengan perkiraan bolak-balik yang boleh dikawal oleh malaikatul maut@ Izra'el, maka petala atau orbit Nibiru boleh menyilang berdekatan Marikh dan Zuhal atau Musytari (Jupiter) juga. Tetapi jika digunakan pendekatan kiraan 10,000 tahun riwayat Bani Adam maka dekatnya Nibiru adalah dikira hampir seperti zaman Nabi Nuh as(Noah)- namanya panjang (golongan Red Indian atau lain-lainnya tahu nama penuhnya yang panjang_ada di dalam akhbar) tetapi meraung- Noah-Nuh -penuh-jenuh dengan air mata bila ditegur anjing bermata 8 agar tidak menegur Allah yang menciptakannya.
Bagaimanakah pula keadaan batu menyerupai Tun Jana Khatib di pulau Langkawi sedangkan dia dihukum di pulau Singapura (Singa jadian yang hilang dijumpai Sang Nila Utama dengan kisah lembu, Demang Lebar daun, Wan Empuk, Wan Malini dan lain-lain lagi). Adakah juga perkaitan keturunan Iskandar dari India Selatan, Raja CHola Dewa 1, yang datang menakluk hingga ke hujung selatan Asia, Johor dan Singapura?
Begitu juga penyerupaan ikan duyung pada batu di planET Marikh, piramid dan muka monyet yang mengadap bumi satu ketika dahulu yang kini hilang dilanda ribut ala padang pasir. Keadaan lautan (daratan merahnya), bekas merahnya seperti tapak lautan di bumi biru ini dengan ketak gunung, bukit, batu, pasir dan sebagainya. Kiraan 20,000 tahun jika dibom atom hingga membentuk awan gelap yang menyejukkkan Marikh dan hasilnya air beku(salji) seperti di bumi.
Berbalik pula dengan kedatangan silang_paksi (axis) pasak bumi, kutub utara_selatan yang boleh dikawal Izra'el atau Jibra'el kadangkalanya. Contoh ketika Ali ra menunggu hormat seorang tua Yahudi ketika dia berjalan menuju ke masjid Nabawi di waktu Subuh suatu ketika dahulu. Jibra'el diriwayatkan menahan rukuk' Nabi saw dan menahan pusingan bumi di paksinya agar orang tua Yahudi dapat berlalu dengan selamatnya. Itulah kena hormat golongan lama walaupun dia seorang Yahudi sebagai satu amalan mulia.
Berbalik, terbalik lagi kepada kiraan lebih dekat maka 10,000 tahun dibahagi 3, menjadi 3000, 300, 30,3, dan 0.333, maka orbit/petala Nibiru yang mengecil boleh menambahdekatkan kepada bumi biru dan ini memungkin timbul pelbagai kebetulan seperti yang diramalkan. Bala/ujian seperti gempa, kerak bumi bergoncang, carigali minyak, goncangan gempa letupan bom atom atau pemusnah besar-besaran seperti oleh AS, Soviet Union kini Persekutuan Rusia (Russian Federation), British, China, Afrika selatan, Perancis, (Isra'el_ Timur Tengah), India dan Pakistan.

Alangkah sidrah biru ini diciptakan untuk manusia dan jin tetapi kerosakan dan kemusnahan dilakukan di daratan dan di lautan oleh 'penjaga' atau 'khalifah' di bumi ini iaitu yang terpilih adalah manusia Bani Adam as. Jadilah golongan kanan yang menggembirakan Adam as dan bukan yang kiri yang menyedihkan adam as. Selamat mensyukuri nik'mat Allah yang tak terkira dan kembali ke rahmatNya denga penuh ......
Insya .....
paten .. .... ....... .

No comments:

Post a Comment