Tuesday, July 27, 2010

Pintu Langit Pertama, Adam as, Ke-2, Nabi Isa dan Nabi Yahya as

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dikatakan mengikut kitab lama bahawa betapa marahnya Iblis terhadap Young... "Allah" yang dikatakan bakal menggantikan pemerintahan kuncu-kuncunya di bumi 'berkhalifah". Maka lipatan sejarah Adam as yang penuh misteri juga dengan pencarian makanan dan minuman (air zam-zam), dikatakan rumahnya adalah tapak Kaabah kini dan telaganya adalah telaga zam-zam(perlu lebih kajian lagi) selepas pertemuan indah rindu dendam dengan Hawa di padang Arafah. Mereka mula berketurunan sekitar kawasan berkenaan dan hidupnya lebih 900 tahun dan adakalanya bila malaikat maut mahu ambil nyawanya, Adam as minta tangguh dan 'kononnya' telah mengambil umur kerasulan Nabi Daud as selama beberapa tahun dan Nabi Daud as ketika itu didapati didalam alam zikir-malakut (berzikir dan Adam as melihat Daud as berzikir) dan kisah Daud as juga merupakan satu muk'jizat hebat.
Sirah-sejarah-tawarikh-bertarikh pelbagai macam ragam umat manusia yang satu bertukar menjadi bersuku-suku dan berbangsa-bangsa dengan pelbagai bahasa, loghat, phelat dan lain-lainnya. Sirah peristiwa Isra' Mik'raj di langit ke-2, Nabi Muhammad saw sebagai penamat Nabi, nabi akhir zaman, berjumpa dengan Nabi Isa as dan Nabi Yahya as (wafat dibunuh putus kepala sebagaiman janji 'predator syaithan' bahawa wanita adalah madunya, pembantunya, dll., atas sebab halangkan perkahwinan bapa saudara dan anak saudara _Herodotus dan ...). Dan Nabi Isa as, seorang rasul yang nampak jelas lebih pula penyambut di langit ke-2 ini dan ini membuktikan bahawa seperti yang dijanjikan Allah dan mengikut kehendakNya, maka doa untuk penyelesaian ummah terbukti dirancang oleh Allah, Yang Maha Mengetahui lagi hebat perancanganNya.
Berhati-hati dengan kajian youtube massa yang telah dibuat oleh pihak pengkaji yang berPhD berkenaan, betapa hebatnya tamadun, peradaban dahulu kala jangan anggap zaman ini sudah hebat dan terlalu canggih...

Hati-hati! Ambil yang terbaik....Betapa agungnya keagungan Allah Tuhan sekalian alam... Al Fatihah
paten .. ......... ....... .

No comments:

Post a Comment