Wednesday, October 2, 2013

Arash, arah, petunjuk langit, sejengkal jarak di langit dari bumi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Banyak rahsia langit telah bocor dengan peristiwa Israk' Mik'raj. Apa yang dilihat sejarah masa depan, terkini, dahulu, dengan segala kecanggihan melebihi mesin masa, interaktifnya, lebih dari multimedia kini. Semua rahsia kerajaan langit dan bumi, dengan Arash selepas 50,000 tahun kiraannya. Bintang corak pemburu dengan anak panahnya dan kambing gurun gugusan coraknya, maka jarak sejengkal itu menandakan betapa pantas pergerakan keinderaan borak' itu. Betapa kelajuan mempesonakan manusia, dan kehebatan teknologi kurniaanNya.
 
Lengkok cakerawala, cakerasuria, maka dengan lingkaran orbit yang telah ditetapkan secara ilmu falaknya, tatapan di Lauhul Mahfuz (paparan yang bercahaya) seperti langit dihiasi bintang pada jarak yang kelajuan cahayanya kira-kira 300,000km sesaat. Maka jarak jengkal kaitan betapa dekatnya 'Allah', membayangkan kepantasan perhubungan jarak jauh secara jauh dan berfizikal geraknya, kini dengan sistem satelit dan alam sesawang, maya, bukan alam qarin, atau khayalan, tetapi syurga duniawi ibarat apa yang Al Qur'an dedahkan. 'Resort, hotel', pelayan muda remaja selalunya sudah ada di dunia ala layanan kelas istana atau bangsawan. Tidak mampu dilihat keluar seperti tv, cctv, skrin layar yang meruapakan pendedahan Al Qur'an berkaitan television.
 
Pandu arah agar tidak tersesat jalannya, maka malam dengan kajian bintang seta gugusannya, rangkaian satu butir kadangkala ada beribu bintang atau sistem matahari. Betapa luasnya ilmu ciptaan Ilahi!


 
 
Banyak rahsia didedahkan semasa Israk'Mik'raj, peristiwa-peristiwa akhir zaman kini telah dipertontonkan untuk disabdakan olehnya, Nabi saw dengan izinNya. Ibarat internet dan komputer, wahi ciptaan Ilahi tentu lebih lagi, Maha Lebih daripada ciptaan makhlukNya, Itu sudah tentu dengan Dia sebagai Pencipta alam semesta dengan undang-undang atau sunnah-sunnahNya. Tiada masalah bagiNya.




paten .. .  . ...

No comments:

Post a Comment