Friday, October 18, 2013

Sains, Sosial dan Kisahnya, Belakang Tabir

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


SPSS adalah salah satu perisian penganalisaan data yang terkenal . Selain Microsoft excel, perisian lain kurang dikenali, mungkin perlukan promosi yang lebih lagi terutama yang tempatan khususnya di Malaysia. Faktor semenanjung di mana banyak kes pembunuhan dan perancangannya adalah dari semenanjung iaitu Florida. Sebelum Raja Faisal yang mengambil semula telaga minyak dibunuh, seorang saudaranya diberi taklimat di F…..a, dan akhirnya semasa satu perjumpaan, raja Faisal dibunuh. Maka raja Fahad yang mendapat penguasaan minyak mula disuruh laburkan semua hasil mahsul minyak di bumi Amerika. September 11, ramai pelaburan ditarik ke Eropah disebabkan takut faktor perampasan dan pembekuan harta dan kewangan serta pelaburan, seperti Bank Taqwa, yang taukehnya dikurung di semenanjung kepulauan Itali pada satu ketika.
Kemudian ramai pula bilionwan yang tidak sukakan kerajaan yang memperbanyakkan kutipan cukai lalu pelaburan dilabur pula di tanah Arab dan lain-lain. Maka jatuhlah nilai matawang petrodollar dan naiknya nilai atas kertas Euro. Pelancongan di Eropah mula nampak mahal berbanding di Amerika dan Amerika latin.
Tersebutlah kisah benar mengenai seorang ilmuwan rakyat Amerika. Dia berketurunan Palestin  dan tesisnya adalah sains sosial.  Dengan so…l ini, dia telah menulis perihal sejarah yang mana 1 hari, atau seribu tahun lampau pihak muslim telah melambakkannya ilmu-ilmu ini. Dr Ismail F….qi akhirnya telah dibunuh sekeluarga tetapi yang terselamat dengan 200 jahitan adalah salah seorang anaknya. Seminggu sebelum berita kononnya rumahnya dirompak, seorang pemimpin  J…ish D… L,,g.. telah memberi amaran bahawa seorang Palestin bakal dibunuh. Padahal tesisnya sahaja  cuba disamun, dan hartanya tidak terusik. Seluruh keluarga mati kecuali seorang yang menyebarkan tesisnya.
Tidakkah Abd...lah Aza.. juga dibom mati bersama anaknya, di Pakistan dan dia adalah berketurunan P….tin, dan selepas  sebaiknya  selesai pengunduran besar-besaran Sov..u..n. Yang kalah adalah Pakistan disebabkan ramai yang tahu membeli peluru seperti kacang goreng, buat bom dll. Ini menunjukkan konflik mahu dilambakkan di dunia bumi muslim agar mereka sibuk dengan urusan berkaitan. Bangunan-bangunan Taj Mahal, masjid yang cantik musnah di Gaza, selepas Lenin, selepas juga penubuhan Persekutuan Rusia, selepas Iraq dengan tanpa hentinya perang.
Tidakkah cucuhan sengketa itu dibuat oleh sayan.m dan k.tsas,  membuat tembok, memberi duit oleh General Petreus, dan akhirnya digambarkan muslim berperang sesama sendiri pula, hilang fokus…. Ia bergolak dan cuba dibawa kepada ganggunya Iran yang stabil,  dihadiah pelbagai spesis pelarian perang dan ekonomi. Dipuji dan sedia dilambakkan lagi. Cetakan duit kertas dan lainnya memiskin fakirkan kebanyakan negara-negara muslim. Maka tidakkah mereka mahu nilai emas dan perak seperti di zaman khalifah dahulu? T.l …v dan ejennya  sentiasa cuba mensabotaj jika tempoh bertenang itu lama. Lhatlah sendiri berita di Iraq , Iran dan sebagainya, adakalanya ejen mereka bubuh bom dan mereka buat beritanya kononnya begitu dan begini. Iraq dan Pakistan terutamanya. Maka mujahidin tidak ke Pal..tin disebabkan mereka sibuk di tempat lain. Itulah nampaknya pemerhatian yang semakin kurang kesamarannya.
Kesalahannya adalah menidakkan penulisan orientalis bahawa barat yang mempelopori ilmu itu. Muslim maju lebih 1 hari, seribu tahun ke depan. Malah jika muslim diberi peluang, kita mungkin berada di tahun 3030 pada 2030. Tetapi itu sebenarnya memerlukan anugerah kebijaksanaan ilmuwan Palestin yang lain yang diakui y…di Amerika bahawa orang Palestin amat pandai. Mereka boleh menghafal Al Qur’ab kurang dari 3 bulan bahkan sebulan sahaja. Puasa dan keazaman membantu mereka di G…a. Ibnu Farabikah tokohnya ….atau yang lain di bawah pemerintahan Bani Umayyah di Andalusia yang berpecah-belah , saling membelot dan akhirnya, menyerah tanpa perang oleh khalifah terakhirnya.

Dunia dengan 1 hari, seribu tahun akhir-akhir tandanya.

Paten . ……… .  . …

No comments:

Post a Comment