Wednesday, October 16, 2013

Rezeki dan Usaha

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Allah Maha Pemberi Rezeki, tetapi Dia melarang lambakan kekayaan kepada segolongan sahaja. Lihatlah kehancuran sistem berlatarbelakang kapitalis, penganiayaan perbankan, yang merampas tanpa belas kasihan walaupun adakalanya si peminjam sudah membayar lebih 50 peratus dan si pemegang saham majoriti itu gagal mendapat samada rumah atau kenderaan disebabkan perjanjian yang cukup tidak mesra si pengguna, yang miskin, atau yang kurang berkemampuan.

Istilah cronisme, nepotisme, muncul tetapi tindakan pencegahan hampir tiada. Ia berulang dan berulang. Ibarat cerita Tiga Abdul, perjanjian dengan Abdul Wahub sahaja yang dikira lebih adil dan saksama.

"Janganlah kamu .............." Kisah di dalam Al Qur'an, yang sentiasa relevan, sepanjang zaman, merentasi semua generasi, muk'jizat besar junjungan Nabi saw. Ini sebagaimana dahulunya adalah senarai tiga belas keluarga atau dengan nama pengurusan kewangan yang mengawal kewangan terutama di dunia barat yang telah menakluk timur selama selepas 40 tahun kota Constantinople dimeterai perjanjian sebagaimana janjiNya di dalam Al Qur'an. Dia Yang Maha Pemberi Rezeki, tetapi burung-burung dan yang lain-lain perlu mencari rezeki untk dibawa ke sarang dan memakannya di satu tempat tertentu.

 Barrings, salah satunya yang membantu Amerika membeli hampir 30%  bumi Red Indians. Hambros, Lazard, Erlanger di sebalik tirai. Warburg yang kadangkala ditulis. Schroder dan Selingman, serta Speyers. Mirabaud dan Mallet. Fould dan yang sentiasa nampak aktif Rothschild dan Morgan. Blok Islam telah berpecah dengan pelbagai lambakan wang sebahagiannnya kaitan di antara yang 13 itu. Di dalam persuratan, Rothschild ada terbentang seperti tawaran menghapuskan hutang Othmaniah, membina tentera laut terhebat, dana ansuran 50 tahun 1898 hingga 1948M, tetapi penipuan dan segalanya membuktikan bahawa Kamalis itu berjaya digenggam mereka, dan youtube.com pula menyiarkan mereka meraikan kejatuhan Othmaniah dan datang dengan kereta mewah untuk pertabalan Kamalis itu. Adik Sultan dinaikkan dan sistem khalifah dihapuskan, Kementerian Wakaf yang melindungi Palestin dihapuskan, rekod-rekod cuba dilenyapkan sehingga tidur mungkin seabad sebagaimana serangan Mongol ke atas Baghdad sebelum semua alat kebesaran khalifah diserahkan kepada sultan-sultan Turki.

Kemalis berpura-pura sokong Islam pada mulanya dan ada yang berjanggut panjang yang merancang semua itu dan menyokong kuat, tetapi tindakannya selepas itu amat dahsyat sehingga semuanya mahu di New Yorkkan dan diLondonkan. Tetapi itu sudah menjadi minda yang sakit dan mendapat gelaran Orang Sakit Eropah, The sickman of Europe. Siapa yang mahu bertanggungjawab? Ambil yang positif tetapi yang negatif diharung sekali yang membawa bencana kepada nilai aurat dan akhlak. Ini adalah antara yag menyusup masuk dan berjaya.

Di antara mereka, ada yang gagal, contohnya di Syria seperti Eli yang hampir menjadi Presiden Syria tetapi akhirnya digantung sampai mati dengan saksi ribuan penduduk Syria. Kamalis pula terlepas dan dipuja pula sebagai hero kemerdekaan Turki disebabkan kepandaian mengalih perhatian kepada semangat kebangsaan Turk, dan dia fasih berbahasa mereka. Tidakkah dia berminda mengagungkan Romawi merah seperti jata keluarga Rothschilds di Jerman? Tidakkah media haganah dan Rothschild begitu hebat menaikkan namanya dan segala lambakan teori suruh umat Islam sibuk berbincang kaum yahudi seperti Darwin mengongkong di universiti-universiti Turki?

Tidakkah Eliahu Cohen, lahir di Syria, haganah mencatitnya, ejen mengapi-apikan peperangan dengan barat semasa di Mesir, berjaya dengan ada sela masa lambakan budaya kerosakan moral di Syria? Ia dapat latihan rejim zi.... penyamaran sebagai Kamel Amin Tsa'bet. Lihatlah nama penyamarannya sama dengan Kamalis itu @ hampir sahaja. Sempat jumpa bermuktamar dengan tokoh Baath, Michael Aflaq. Hantar data hingga I......l menang besar perang 6 hari, yang berakhir 10 Jun,1967. Guna sistem canggih, alat satelit. Eli digantung mati tetapi Kamalis disanjung para kaum jahiliah walaupun kematiannya penuh azab kepanasan dan suka pula duta British menggantinya sebagai Presiden Turki yang kononnya moden. Perikatan apakah dia dengan si Lawrence itu? Ejen mereka yang jelasnya, Romawi yahudi. Tidakkah ada cadangan senat Rom untuk menghapuskan yahudi semasa surat Nabi saw sampai ke tangan dan dibaca terjemahannya?

Federal Reserves di bawah genggaman mereka, harga minyak dan kawalan siapa.......
Shah Pahlevi, Sazeman-e Ettela'at va Amniyat-e Keshvar (SAVAK) adalah contoh Bush Iran yang ditunggang hingga kekejaman diramal bahkan dibalas semenjak dunia lagi. Tidakkah itu kawan darling MO..AD, Hamossad le-Modiin ule-Tafkidim Menyuhadim? 1957-1979M.

Juruteknik Mordechai Vanunu, Dimona, Negev yang membocorkan rahsia nuclear dikurung dengan rekod dunia disoal siasatnya. Hasilan Lithium-6 dan tritium.Tidakkah ada gas nuclear yang dicampakkan kepada Palestin? Sudah ada! Tidakkah sudah ramai ahli ilmuwan Iraq dn Iran dibunuh mereka? Daripada senarai PBB sendiri. JIka ada 200 pada tahun 1984, jika 10 setahun kini darablah, 10x 30 tahun sama dengan 300 lagi peledak hidrogren, bom neutron dan hidrogen sekali.

Florida...

paten . ....... .  . ...

No comments:

Post a Comment