Monday, January 17, 2011

Jinn 'Ultraman', Spesis Jin-jin Dll....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Berilmu! Mana amalnya? Bertawakkal! Mana taqwanya? Beramal! Mana istiqamahnya? Maqam Kasih sayang, kisah kasih atau kasihan kepada si anjing yang kehausan, maka kisah pelacur masuk syurga menjadi tauladan...
Kembali kepada kisah gua-gua, salji igloo, zaman 70 tahun campur 3 tahun lagi, kononnya mereka telah 'eliminate' menghapuskan orang-orang yang beriman, maka di Pergunungan Kaukus, Kes aniaya, Chechnya bermula satu kisah si tua dan si muda, Yeltsin muka tatar, dan Putin yang sudah tidak berputing muka dogoi Monggol Magog.
Kisah lambaian 513 kali dan lagi yang terkini, 2011M, kisah bentuk kubah/ 'dom', pemuda zaman Nabi Ibrahim as ketika ditemui kerajaan Sulaiman as, hasil doa ibubapanya rezekinya di bawah laut, keinderaan purba berkubah hasil pendedahan lukisan lama, New Zealand, Dubai, Kanada, Hungary, kajian di padang pasir 'Sinai', kod-kod kelompok kemuliaan , 'api' dan piringnya, Bal'am serta doa Ismul Azam, 40 tahun sesatnya 'Kirk'nya bantuan langit, dipayungi awan misteri... Surah Bani Isra'el/ Al Israk'.. Berdirinya manusia dan jin ibarat 5 jam atau 50,000 tahun ikut amalan di padang mahsyar.. Naungan Ilahi. Banjir dan kesesatan di padang pasir itu adalah ajaibnya ketetapanNya.
Apa yang berlaku di bumi sebenarnya? Iqra...! Guru/cikgu/ tok guru yang mengajar, tetapi 'Rab' atau Tuhan' yang mengajar..bahasa kiasan. 'Kami' siapa itu pakar awet, 'kami' untuk Rohullah, untuk Adam pada permulaannya yang liat lagi liar ketika mahu dimasukkan ke dalam badannya. "Ciptaan Ilahi" "Tangan.....".. Persoalan kilangnya di mana? "Duplicate". Bukan di bumi Mesir, ia bermukim atau tempatnya di 'syurga Khuldi', kilangnya, tamannya// Nya, apakah gelaran Iblis di sana? At Taqi di langit mana? "Serpent", rupa dinasour,atau ala Adam as bukan Hercules, si gagah yang banyak memburu binatang/ jin hutan penunggu saka purbawara/ yang mana boleh dimakan, yang bertanduk jenis apa? Unta dan kuda dicipta daripada syaitan, pantang tidur di situ, ada petua hadis.
Nibirukah/ atau setengah hari sahaja Adam as maknanya tiada (asal baharu)dan Hawa/ panasnya..., Kiraan akhirat atau orbitnya 3,500-3,600 tahun, 1,000 tahun dunia, sila baca kajian sebelum ini, TQ... Tiamat/Qiamat planET.. sidrah... kaukub...

paten . ........ . . .

No comments:

Post a Comment