Tuesday, January 4, 2011

Cahaya Mata, Kasih Sayang, Permata Hati......

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dekat di mata, semakin dekat di hati, jauh di mata, tetap dekat di hati. Kasih sayang dengan kemegahan anak pinak dan harta benda, di sebalik ayat surah al Hadid 20, dunia yang penuh tipudaya, permainan dan sukaleka.
Elakkan melihat perkara yang dianggap remeh, tetapi itulah dia 6 jahanam yang dihukum tanpa bicara, masuk nerka tanpa hisab dengan kerajaan yang zalim diikuti oleh ekornya termasuk yang diperbodohkan sekali. Amanlah padang mahsyar tanpa demonstrasi segala haiwan dan lain-lainnya, agar mereka pun nak masuk syurga, cukup dibicara tanpa syurga dan neraka bagi spesis berkenaan melainkan yang dikehendaki oleh Allah. Bagaimanakah si anjing As Habul Kahfi?
Berbalik kepada DNA, kasih sayang, harapan ibubapa yang besar terhadap anak-anak agar menjadi manusia yang berguna. Berbahagialah mereka yang mempunyai anak yang soleh. Anugerah yang tak dapat dinilai yang membantu selepas proses tidur untuk selamanya mungkin. Dengan tangisan dia datang, tetapi pemergiannya selalunya ada iringan tangisan-tangisan yang tersayang. Kehilangan yang sukar dicari ganti.


paten ..... . . .

No comments:

Post a Comment