Thursday, November 4, 2010

Di sebalik kisah Adam, Tamadun Jibra'il, Mika'il, Israfil,Izra'il

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan melihat video NASA di dalam blog ini (sila khatam semua video atau ayat-ayat), yang membuktikan banyak rahsia yang tak digembar-gemburkan agar para penduduk dunia tak menjadi panik. Ada kapal angkasa sebagaimana yang diceritakan di dalam sirah, Isra' Mik'raj, yang besarnya begitu hebat mengatasi saiz bumi dan lagenda kartun Jepun "Captain Future". Malah si mata jelita ala lebih hebat dari kisah lagenda "Buck Rogers" Hollywood, yang semuanya berkisar keduanya adalah di abad ke-25 Masihi yang tindakan manusia semuanya dirakam menggunakan kamera pelbagai sudut ala cuba menandingi apa yang bakal ada di padang mahsyar. Satu paparan yang boleh difahami pelbagai hamba/makhluk dalam pelbagai bahasa/isyarat/kod yang tak mampu dibuat di alam fana'.
Tamadun mesin masa ala yang dikisahkan Isra' Mik'raj cukup hebat dan solat 5 waktu adalah secara terus sebagaimana kisah Tursina/Tourchina/Thoursine Musa as. Nabi Musa as banyak membantu dalam mengurangkan 50 waktu itu, tetapi balasannya tetap sama. Kitab Tajul Muluk dan kisah Thursina, adalah berkaitan sejarah yang cukup lama meliputi billion dan jutaan tahun. Wujud manusia dari spesies cahaya, pelbagai makhluk gah yang memerintah bumi, (mutant-mutan jin) sebelum datangnya Adam dan sebaik-baik kejadian untuk menjadi khalifah di bumi.
Di manakah Adam diciptakan? Apakah 'tangan-tangan ala kilang-kilang di dalam kitab-kitab lama' yang berterusan menghasilkan secara yang tak nampak cerita alam ghaib dahulu, Adam dari 'tanah bumi'? Adam ke 10,000? Kisah kajian Adam ke 10,001(mungkin bakal ada) pula telah lama ditulis lebih 20 tahun yang lalu oleh penulis blog ini di USA di dalam nukilan "Tazkiratuzzaman". Apakah maknanya terjahan lakaran al ahram-piramid di padang pasir di paparan wang USD1? Rumah Adam as dan telaganya(zam-zam) yang memberi minum keturunannya di Bakkah/Makkah dan khemah ala Rad Undian/Red Indian dan kisah-kisah yang samar-samar. Lihatlah nama keturunan Adam, nama najis dalam bahasa Eropah dan Arab, bandingkan siapakah pelupur teknologi tandas dan sebagainya?
Bentuk kubah piramid di atasnya telah menjadi mercu tanda masjid, berwarna hijau, dan kelambu kaabah yang hijau telah diganti warna hitam oleh kaum Al Muwaihid/Wahabi di dalam lipatan sejarah. Lihatlah juga koleksi lakaran lukisan misteri di dalam piramid yang menggambarkan kehidupan ala pondok kecil dengan tangga, dan suasana malam berlatarbelakang bulan. Kaum sepanjang sungai Nil sebagai penjaga 'muzium' untuk umat akhir zaman. Begitu juga di marikh dan semua planET lain.Tawaf 'zuhrah' dan fungsi 'tawaf' planET mengelilingi ala aura gelombang 'bermagnet'agar ia kekal tak jatuh.

Perlu nafas baru, agar dikembalikan fungsi Makkah dan Madinah agar menjadi pusat para ulama' seluruh dunia, mencurah ilmu ke seluruh dunia. Tidakkah para sahabat menegur agar Saidina Ali ra tidak berpindah ke Kufah, perginya keluar dari Madinah dan dikatakan bahawa 'Kamu tak akan kembali ke Madinah'.
Perlu juga dikembalikan tanah haram Makkah dan Madinah termasuklah yang ada di bumi Anatolia/Turki. Tidakkah gerakan bantuan Karl Marx/Trosky/keluarga Shaul telah banyak menghapuskan sistem feudal/beraja di merata dunia? Alexander II (Rusia) dan Karl Marx lahir pada tahun 1818M. Selepas Alexander II yang pernah menentang keluarga Shaul/Rothschilds dengan membantu Abraham Lincoln agar buat gempar dengan cita-cita penguasaan cetakan matawang. Puak selatan dibantu kuasa Eropah lain yang dipergunakan seperti Jerman dsb memerangi puak Utara Amerika/New England dan pembunuh misteri yang lari selepas membunuh Abraham Lincoln. Lihatlah kebetulannya ala sumpahan "Rad Undian" angka sifar/kosong. 1860M-Abraham Lincoln menjadi Pres. USA dan JFK 1960, yang mati dibunuh dan perkaitan yang sama, Monroe nama tempat, dan juga nama gelaran Hollywood Norma Jean, iaitu Marilyn Monroe. Oleh kerana itu bagaimana 1980M, lantikan Ronald Reagan bekas pelakon, yang terselamat bila peluru tak mengenai jantungnya? Bagaimana pula 2000M, New World Order 911? 2020,2040 dan 2060? Pada tahun 2060M Pres. USA mungkin ala 'ghaib' agar tak dibunuh pula mungkin? Perlukah Internet menjadi 'virtual' Pres. mereka? Mesin? Robot?
paten ..... . . .

No comments:

Post a Comment