Sunday, October 31, 2010

Arasy, Corak Bintang Pintu Langit, Misteri .....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

“Penjunjung Arasy yang menjunjungnya adalah 4 malaikat. Setiap malaikat memiliki 4 wajah dan 4 sayap; 2 sayap di depan wajahnya yang menghalangnya untuk melihat Arasy sehingga pengsan, dan 2 sayap lagi digunakan untuk terbang. Kaki-kakinya berada di bawah tanah, sedangkan Arasy di atas kepala mereka. Masing-masing memiliki wajah seperti lembu jantan, singa, manusia dan burung helang. Yang mereka ucapkan hanyalah, ‘Maha Suci Allah Yang Maha Kuat, kemuliaanNya memenuhi langit dan bumi.”. (Diriwayatkan oleh Abdur razzaq, Abd bin Humaid, Ibnul Mundzir, dan Abu Syeik dari Wahb).

Sesungguhnya malaikat penjunjung Arasy berbicara dengan bahasa Parsi.” (Diriwayatkan oleh Ibn Abi Syaibah dalam Al-Mushnif dari Abu Umamah).
Kisah malaikat, cahaya di langit, atau pun penonjolan asap atau yang berupa asap atau awan langit yang sememangnya melambangkan kehebatan kekuasaan Yang Maha Menciptakan. Dengan penggunaan bentuk atau arca di paparan yang bercahaya, seperti bentuk segi tiga yang bermuka atau berwajah empat, maka ia sudah boleh diertikan sebagai di sebalik kehijauan warna alam semesta yang dikatakan saintis berwarna hijau, dan ini memberi gambaran di waktu angkasa raya dengan ‘masa’ yang dciptakan serta dimensi yang ‘alam semesta’ dengan pelbagai ‘semesta alam’ (multiple universe) yang begitu hebat oleh Yang Maha Menciptakan.
Dengan rupa bercahaya berkabus asap ala bentuk seperti lembu jantan(bull), singa (lion), manusia (seperti titik-titik bintang Plaides/bintang 7/bintang pemburu dan burung (bird) jadi buruan manusia. Manusia boleh memburu singa, lembu jantan dan burung. Singa raja di rimba dan burung yang berkuku mencengkam tak boleh dimakan, tetapi lembu jantan akhirnya boleh disembelih lagi boleh dengan nama Allah boleh dimasak dan dimakan. Semakan peta jam langit serta kedudukan-kedudukan pintu langit yang ditunjukkan di dalam video youtube.com di paparan blog ini. Misteri yang ingin dibongkar, disamping kepurbaan bahasa Parsi, bahasa malaikat penjunjung Arasy.
Paten . . . .

No comments:

Post a Comment