Monday, November 22, 2010

Nisbah Emas, Purbawara, Ilmu Pengetahuan Lama.....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Cincin-cincin misteri purba, dari zaman Mesir/Shinto, nisbah 1.618, 0,1,1,2,3,5,8,13, 21,34, 55, 89, 144, ... fibonacci, dengan formula 2 nombor sebelumnya dicampurkan, maka hasilnya seperti yang tertera jika dikira. Ini adalah keajaiban hasil campuran nombor dan nisbah emas ini mengukuhkan kedudukan Makkah sebagai pusat dunia ,"Bagaimana bumi ini dihamparkan.."

Simbol penjuru alam, kerajaan Zeus berjata burung, ala Mesir, kini USA dan penduduk Ras yang tertera di dalam ayat Al Qur'an.


Simbol phi, 1.618, nisbah emas menjadi sistem simetri ukuran wajah dan tubuh manusia serta kedudukan Makkah dan air zam-zam yang menerjahkan zarah-zarah positif dan pusat tenaga walaupun bukan ala filem "I-Robot". "Lord... Rings"?

Keagungan simbol bintang dan binatang seperti singa dan bintang-matahari merupakan kebetulan atau perancangan 'minda' manusia sebagaimana wujudnya lukisan di gua-gua berusia 2 juta berbentuk gelombang tsunami, paparan di osiloskop dll.
Lihat sahajalah betapa bandar-bandar di muzium perang Pulau Pinang, Jerjak ala lubang tikus (mentah) sistem pertahanan, dan bandar-bandar di China, Romawi, Rusia, USA dll. Sila terbalikkan perkataan Raw Rats. Hasilnya ialah perktaan Star War bukan. Dubai, Makkah, Madinah dan pelbagai kota lagi, kota-kota bertaraf suci jika tanpa dosa-dosa. Semoga Al Jazeera Arabia dan Persia tidak dipersiakan ke arah hasutan perang dan tertipu agar bilik-bilik simpanan besi-besi api lama untuk menggantikan dengan ruangan untuk stok-stok baru, yang tak menjadi tukun atau dikitar semula.





Cincin pertunangan, peringatan, pernikahan, simbolik, keagungan, permata, zodiak dsb dengan pesona hiasan serta perhiasan dunia.
paten .. ... . . .

No comments:

Post a Comment