Monday, January 6, 2014

Sejarah 'Maju'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Perkataan maju adalah juga dikaitkan dengan kaum Saka Arya yang bersimbol 'swastika'. Roda tanda terciptanya kepantasan berkereta kuda. Makjuj... maju...laju. Mereka yang berkereta kuda yang laju. Mereka yang sudah maju lagi laju. Simbol yang terkenal ribuan tahun agar ia melambangkan keturunan dan suku yang memihak tetapi bangsa itu sudah tidak lagi berarya-suria-nomad dalam pendulum loceng jam Yafits Bin Nuh as/ Turki Mongol. Halangan Tembok Besar Cina menyebabkan mudahnya mereka menghala ke pendulum  >>>>> arah barat dan zaman dilepasi dengan muslimnya mereka pula dan menakluk Konstantinople.
 
Bal-lembu, kaum Phoenix-kanaan- Qana'an, yang mula menciptakan tulisan berdekatan Lubnan/ Syam / Palestin/ Surya. Tulisan ala garisan tanduk, ala satu garis, 2 garis dsb. Ala cakar tanduk, cakar haiwan dll. Ada simbol Kana'an di salah satu bilah pedang Nabi saw.
 
Kaum Saka Arya nomad yang berpindah bila musim berubah seperti kaitan surah perkaitan perkataan Quraish itu sendiri. Perpindahan ala tradisi burung helang (Red Indian) Lone Ranger atau burung-burung yang diikutkan untuk mencari suhu panas, kawasan tropikana dan khatulistiwa. Manusia dahulu jadikan perlakuan haiwan sebagai pedoman kenal musim dan tempat selamat daripada bencana cuaca.Melepasi pergunungan Hindu Kush, Genting Khaibar selain Khaibar di antara sejarah Bakkah dan Madinah, yang ada suku Kalash kafir yang ada percampuran DNA Ish,  Iskandar/Yunani, Makedonia. Kahwin campur ribuan tahun lalu. Yunani yang memberi gambaran dan lukisan patung yang bertukar tempat sembahan ala cerita kereta kuda Cinderella dan istana serta 7 pelita/lilin Menora/ Menurrah Bani Isra'el. Padang Menora ada di kawasan Pulau Pinang. Simbol kekayaan, simbol kehebatan, simbol kemewahan, simbol kemajuan, simbol pusat kegemilangan.....
 
Tidakkah ada bila tentera Sulaiman as berjaya menemui seorang pemuda yang mendapat rezeki di bawah laut dalam, yang zamannya dikira sejak Nabi Ibrahim as.  Peristiwa ini bertembung pula dengan boraq' yang ada diciptakan juga semasa projek rahsia zaman Ibrahim as yang umurnya sehingga 175 tahun sedangkan baginda memusnahkan berhala Namruj/Nimrod dalam lingkungan umur 14-16 remaja / tahun sahaja. Masa yang panjang yang memungkinkan ada projek angkasaraya 'Nunthaku' Timur Tengah, satelit purba lagi misteri, sampah angkasa bumi dunia.
 
Tidakkah kerajaan Daud dan Sulaiman as bagaikan tiada rekod bagi menonjolkan kegemilangan Rom dan Parsi? Al Qur'an merakamkannya.
 
paten ...... . . ....

No comments:

Post a Comment