Thursday, January 9, 2014

Quraish, Kanaan, Qana'an, Qabil, Qabilah, Kabilah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Maha Penyayang

Perintis, pencetus Ilmu Kebetulan ini, diikuti strategi 'green universal', dan 'kaitan' Ilmu Sunnah Allah atau dikenali ilmu Tawarikh/ sejarah. Penjarahan suci, operasi pembersihan, zakat dalam kaitan Mahamudra dengan '10,000 lembu suci', kitab purba bumi India, cerita pembukaan kota Bakkah, Muhammad saw dengan 10,000 orang sahabat dengan pembahagian batalion yang disusunkan. "Change the course of History".

Kaum musyrikin Quraish walaupun mereka beriman kepada Allah hasil ajaran Ibrahim as tetapi kota Bakkah menerima kepelbagaian sembahan termasuklah ajaran Musa Tok Sami ri, lembu suci emas, yang membawa maksud dalam salah faham bila ayat-ayat diambil sekerat sahaja dan tidak dibacakan keseluruhannya di dalam manuskrip lama. Bagaimanakah Musa si tukang lawak istana Fir'aun yang masih terselamat? Apakah ajarannya pula? Sihir Mesir purba yang masih berkembang. Musa as membawa Bani Isra'el dan mereka dijanjikan bakal ....2 bencana besar. Adakah setiap abad ada 2 bencana, atau bala ala perang buatan manusia?

Begitu juga kesamaran dan kurang ilmu berkaitan sastera, cara pembawaan ayat hinggakan hasilnya ajaran majusi, sembah api, silap cara tawassul membawa sembahan berhala. Tawassul berdasarkan tawarikh adalah dengan amalan dan dengan orang soleh seperti Umar Al Khattab ra pernah meminta bekas imam cilik kota Madinah yang fasih bacaan Al Qur'an iaitu ..Abbas ra , yang kemudiannya meminta doa bila terasa dianiaya gerombolan suruhan bani Umayyah yang susah payah menegakkan kerajaan tanpa restu sebahagian besar rakyat hinggakan Asma' Binti Abu Bakar ra...huma, meminta anaknya, anak pertama kaum Muhajirin agar terus menentang Bani Umayyah, tentera Hajjaj Bin Yusuf As Tsaqafi, bekas kaitan DNA yang (budakbudak suruhan) pernah membaling batu kepada Nabi saw di kawasan Taif.

Polisi tidak memusnahkan kaum apabila 2 malaikat meminta kehancuran Taif dan penghuninya, tetapi harapan generasi seterusnya, akan datang ..... Wasiat Muawiyah ra telah dituruti semasa Khalifah Abdul Malik Bin Marwan mengarahkan tanda-tanda Al Qur'an agar bangsa Ajam dapat lebih senang membacanya, dan juga wasiatnya arahan bunuh 4 orang termasuklah cucu Abu Bakar ra itu. Anak Asma' ra ini meminta ibunya yang tua lagi buta mengenai keputusan yang bakal menyebabkan tubuhnya dicincang dan akhirnya mati dalam Kaabah. Tiada lagi serangan Ababil walaupun batu, peluru manjanik, telah merebahkan sebahagian Kaabah selepas operasi tentera Hajjaj yang terkenal penumpah darah itu. Itulah polisinya....

Ada seorang anak yang mungkin anak Bal'am, yang membela 2 ekor babi, iaitu ibubapanya. Ayat-ayat Al Qur'an menceritakan dengan hikmah Tawarikh. Bal'am yang mendoakan agar sesatnya Bani Isra'el selama 40 tahun, hasilkan generasi baharu, bagi mengelakkan kejatuhan kerajaan kaum lain itu. Mereka berjaya melengahkan dengan memujuk dengan menghantar 'bertalam-talam' harta permata untuk keluarga Bal'am.

Isteri Bal'am tertarik lalu meminta suaminya, mendoakan kesesatan Bani Isra'el. Pada mulanya Bal'am yang menolak sebab mimpinya yang memberi makna bahawa yang ingin didoakan itu adalah nabi Musa as, seorang rasul. Doa Ismul Azam akhirnya berjaya, dan Nabi Musa as selepas 40 tahun telah meminta Allah mencabut nik'mat terbesar daripada si yang berdoa itu. Maka iman Bal'am akhirnya tercabut, yang dipuja adalah si isteri yang dilihat bertambah jelita dengan perhiasan batu permata termasuklah harta limpahan kekayaan 'Raja Palestin' itu.

12 suku Bani Isra'el berpecah 70 yang ditelan zaman, hanya tingga1 golongan sahaja. Surah Al Isra',/Bani Isra'el membawa berita Isra' Mik'raj, selain 'ulul azmi' yang termasuklah Musa as dan Muhammad saw. Bertuahnya umat akhir zaman membawa risalah dan ajaran mereka, ibarat memperkukuhkan bata-bata bangunan. Isra membawa makna hamba, El adalah membawa makna tuhan.

Kembar (si Isra'el) Yaakub as Bin Ishaq as Bin Ibrahim as, abangnya Ish, akhirnya berhijrah ke Bakkah, dan berkahwin dengan 2 anak perempuan Ismail as Bin Ibrahim as. Mereka bersyariat zaman itu, kahwin 2 perempuan sibubapa adalah dibolehkan. Adik Ish/u pula Yaakub as disuruh ke Iraq dan akhirnya jatuh cinta dengan sepupunya, Rahil/Rachel Binti L b ..n tetapi disyaratkan menikahi kakak Rahil dahulu, selepas 7 tahun bekerja/ berkhidmat. Anak dengan kakak Rahil ramai, tetapi dengan nikahnya Rahil Yusuf as dan Bunyamin, pula yang menjadi 'buah hati kasih sayang' Yaakub as. 2 hamba Rahil dan kakaknya dinikahi juga Yaakub as, maka cukup madu 4 yang kini menjadi had/ limit kaum muslimin beristeri.

4 isteri hasilkan 12 Bani/keturunan yang susur galur hingga Isa as Bin Maryam. Ish/u hasilkan susur galur keturunan kaitan campuran Parsi. Bani Ismail as bercampur dengan Arab Jurhum. Hinggakan Quraish mendapat tempat, dengan surah yang membawa berita musim panas dan sejuk. Kaum 'Saya' adalah satu perkataan yang sejarahnya Sam Bin Nuh as, dan Yafiths Bin Nuh as. Maka terkenallah gantian kaitan  aku dengan saya itu. Krai di Kaukus, Turki Rusia dan Kuala Krai di Kelantan.


Diyabakir, keturunan Khalifah pertama, Abu Bakar ra, yang telah membakar 2 kitab hasilan takutkan kesesatan umat. Sahabat bergelar Assiddiq ini tahu banyak rahsia, tetapi rahsia itu mungkin disalahtafsirkan hingga membawa kesesatan, maka kitabnya dibakar. Tidakkah bakar itu anaknya? Bapa adalah Abu dalam Bahasa Arab, sebelah Bani Ismail as.. Bin/Ben banyak digunakan oleh kaitan yahudi, membawa makna anak lelaki kepada.....

paten .  .  . ....

No comments:

Post a Comment