Monday, January 20, 2014

Peta Dunia Hasil Jelajah Laksamana Cheng Ho

Dengan Nama Allah Yang Pemurah Maha Penyayang


Jelajah pelayaran kapal-kapal Dinasti Ming Muslim Cina meliputi seluruh dunia, yang memungkin DNA bertaburan kisahnya. Zheng He, Ma S.. Pa, Cheng Ho, Laksamana yang entah berapa lama 7 pelayarannya, yang menandingi lagenda Shindabad, Sinbad, 7 pelayaran yang penuh berjin lagi berputeri.
 
Hang Tuah pernah juga belayar dan membawa balik meriam Turki untuk sistem kota Melaka yang sudah roboh. Masjidnya kini menjadi kawasan gereja merah. Kubur-kubur dan 'batu-bata Venice', shahbandar-shahbandar sudah hilang mata pencariannya.
 
Tentera Al Fonso yang hampir berputus asa, akhirnya menggunakan kapal dagang untuk menyerang, guna senapang dari atas dek, teropong, untuk menembak mati di samping meriam yang disembunyikan  di sebalik kapal dagang. Tinggallah keturunan mereka yang berbumiputera terutama di Melaka. Belanda, Johor dan lain-lain, berjaya menghancurkan A Famosa, tinggallah baki pintu kota, yang kapal boleh masuk itu. 
 
Gol dengan bantuan serangan Goa, maka bola-bola besi dan senjata api digunakan, dan taktik serangan yang mengundurkan tentera Sultan Melaka. Siapakah dan syarikat apakah yang membiayai mereka itu? India yang dicari, tetapi mereka sudah tahu merancang dan merampas segala 'harta' yang menjadi 'harta rampasan perang'. Mereka belajar daripada muslim di Iberia.
 
Dahulu seorang nabi Bani Isra'el dan para pengikutnya, mengumpulkan semua harta rampasan perang, dan akhirnya bola api dari langit datang menyambar semua harta tersebut. Kelebihan umat akhir zaman dapat mengambil harta rampasan perang. Ghanimatul urus.
 
paten .. . . . ....

No comments:

Post a Comment