Saturday, January 11, 2014

Menanti Perhatian, Penelitian Tawarikh

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Maha Penyayang

Pelbagai kitab lama muncul kembali tetapi menuntut ilmu secara berkitab itu dikatakan berguru dengan 'syaitan' di atas sebab musabab tertentu. Pengaruh kempen propaganda kerajaan seperti Bani Umayyah yang ditentang oleh Diyabakir (keturunan) Saidina Abu Bakar ra, bila kisah surat cap mohor misteri khalifah Osman ra, yang mengarahkan salah satu anak AbuBakar dibunuh selepas sampai ke Mesir, hingga akhirnya Khalifah Osman ra telah syahid dan selamat masuk ke dalam 'jamuan berbuka puasa'.

Timbul pula yang dikatakan kumpulan 'pengampu' terutama daripada kumpulan 'Thursina yahudi' yang mahu mempastikan Saidina Ali menjadi khalifah. Perlu perhatian di sini, bahawa cerita kaitan 'Nur Muhammad saw' dan kisah lantikan Ali krwh, sememangnya dari berita Thursina. Bani Isra'el (Isra'iiliyat) yang juga tersebar di nusantara. Kisah 10,000 Adam dan 10,000 tahun atau ilmu tawarikh 10 hari, bahkan ada rekod arkeologi yang mendapati dinding gua lebih 2 juta tahun yang menceritakan hal gelombang sinus, ombak yang mengancam, tsunami, mungkin hasilan meteor ke salji atau lautan, atau faktor-faktor jadual setiap 700 tahun, gunung daik bercabang 3, yang sememangnya ada di dalam pantun orang Melayu yang bermaksud hijrah bagi suku kaum bumi Indonesia. Tidakkah gelombang 26 Disember 2004 itu datangnya bertiga-tiga?

Berbalik kisah kitab 'syaitan' yang sukar difahami tanpa guru yang arif lagi muntaha. Guru yang mampu memuntahkan kefahaman yang lebih istimewa. Ilmu ghaib samada Sulaiman as dengan kitab zabur, yang bermenteri 300 jin. Surah al-Jin ayat ke 27," Tuhanlah sahaja yang mengetahui segala yang ghaib, maka ia tidak memberitahu perkara ghaib yang diketahuiNya itu kepada sesiapa pun, melainkan kepada mana-mana Rasul yang diredaiNya (untuk mengetahui sebahagian dari perkara ghaib yang berkaitan dengan tugasnya; apabila Tuhan hendak melakukan yang demikian) maka ia mengadakan di hadapan dan di belakang Rasul itu malaikat-malaikat yang menjaga dan mengawasinya (sehingga perkara ghaib itu selamat sampai kepada yang berkenaan)". Yang braket kena semak semula.

Alam 'malakut' yang dikatakan ada kaitan roh, turunnya roh bersama kaitan nuzul Al Qur'an. Surah/Thurah/surat kaitan malam yang lebih baik dari 1000 bulan. Maka jika lif ke syurga adalah dari tenaga positif, Kaabah, tidak dapat tidak kemungkinan besar roh-roh yang masuk melalui alam ghaib sebelum 'bayi' lahir adalah berwatak sebegini dan sebegitu. Malaikat tidak suka tengok sisa makanan di celah gigi, maka 'man' yang ada usia juga sebegitu. Dan lain-lain lagi.

Raja Portugal juga bila tentera Jabal Tariq dan Musa Bin Nusair mula bergabung akhirnya serah kalah, bila dapat tahu bahawa tentera muslim tidak mempedulikan taktik selak kain, arak, dan segala hidangan dan kemewahan yang di'tala'kan kepada 'muslimin' itu. Karangan Abdul Lat.... juga akhirnya menceritakan raja-raja Eropah samada 12 atau 13 atau apa-apa jumlahnya, bermesyuarat dan mengkaji. Tahulah mereka bahawa kerajaan Bani Umayyah mula lemah ketika itu, dan akhirnya gadis-gadis jelita, hasil cadangan Kaisar Jerman/buku lain tulis  Raja Perancis, dengan segala macam hadiah ala hadiah kepada Bal'am. Maka Gibraltar dipanggil, dan belum sahih samada akhirnya Musa Bin Nusair atau Jabal Tariq itu akhirnya dipotong kepala  atas arahan Damsyik dan diletakkan di atas talam, hasil rentetan ilmu tawarikh itu. Ramai sahabat ra kubur-kubur mereka di Syam/Syria.

Jika separuh ilmu lagi daripada ahlul-ahlul bait, maka 'bahlul-bahlul' itu telah memperasakkan dan menipu penulis=penulis kitab, dengan alasan adanya Israilliyat dan 'kisah Ahura Mazda', ajaran Zorro.....r yang berjaya diselewengkan oleh watak Iblis (berwajah khinzir bila pengakuan di hadapan Yahya as dan menasihati Nabi Allah itu hal pemakanan...) penyamaran hingga bermajusi pula.

Maka timbullah 'dasar-dasar' tutup pintu kepada imam-imam ahlul bait sehingga 'fitnah berleluasa' dan 'perang dan perang', propaganda yang dieksploitasi untuk jamuan darah. Timbul pula kontr.., watak Iblis yang menggalakkan watak mungkar, sedangkan mungkar bakal menjadi tukang apakah nanti di alam kubur. Iblis yang dituliskan dalam bahasa ajam bermakna putus dari kasih saying atau rahmat. Adakah ia wujud atau diwujudkan agar ia dipersalahkan pula? Mungkar pula? Solat atau l Qur'an menyerupai manusia menjadi pelindung di alam lain pula?

Balsisa berjaya digoda bila mesyuarat 'Iblis dan syaitan' , syaitan biru menggunakan taktik bagi sakit kepada seorang gadis jelita dan akhirnya perzinaan yang menghancurkan iman dituliskan berlaku. Ringkasnya, nafsu syahwat adalah senjata utama kerajaan golongan Iblis syaitan dalm menguasai dunia. Imam Nadwi menulis hal bahayanya nafsu syahwat kepada kebangkitan Islam, dan perlunya usaha peningkatan untuk mengatasinya. Api biru sangat panas, api merah atau kuning kurang kepanasan.. kajian...

Barbalik kepada pelbagai roh-roh yang wujud di dalam jasad man yang berusia, maka perlunya ke syurga, bagi jadi muda lagi indah lawa jelita, sebagaimana asalnya.

Ini bukan roh cerita I Robot, dan VIKI, tetapi ibarat AL Qur'an yang menggunakan apa-apa nik'mat dunia/bumi air,,,,. cecair komputer VIKI pula jadi roh kepada robot-robot yang jahat. Manusia kini ber'robot internet android' abad ke 20-21, yang kononnya sudah ada yang mampu bermimpi, berperasaan.

Ikutilah surat wahyu pertama.. ibubapa bukan Tuhan, tok guru bukan Tuhan, dan manusia bukan anak Tuhan, yang mengajar 'membaca...menulis...dsb'.

Yahudi dengan ilmu matematik, dikatakan oleh ustaz bahawa mereka ikut sunnah Muhammad saw, tetapi sebahagian lain mereka tolak. Mereka tidak mahu ruku' dan sujud, atas ajaran kemahuan tok-tok. ...... Mereka tidak mahu 'bersolat', sedangkan solat tinggal 5 waktu dan 17 raka'at wajib. Bahkan kurang dengan syarat 'bermusafir tanpa wajib puasa'.

Manusia dan jin perlu patuh kepada perjanjian untuk lif-lif ke syurga melalui laluan asal dating iaitu tenaga sekitar Kaabah, lagi bertawaf,ke persinggahan pintu langit 1, Adam as, 2 Yusuf as, dan lainnya,,, hingga ke 'Baitul Makmur', selari Kaabah, 'masa tidak dipedulikan'. Ayat-ayat al Qur'an memberitakan segala macam syurga, tetapi syurga darul Jalal masih dalam pembinaan oleh teknologis bumi ini. Betullah bahawa umat Nabi saw masuk syurga dahulu. Zaman akhir dunia dengan segala-gala peradaban 'syurgawi' bumi.  Marikh masih belum kuat 'air'nya dan cuaca.

Maka, perkara ghaib 1000 tahun lalu, bukan lagi ghaib dengan adanya teknologi X-ray, jantina bayi, 2D-3D, ramalan peristiwa dengan analisa 'android robot internet'.

Nota: Kajian gelombang tahun, bulan dan lain-lain termasuklah di kawasan piramid,'baitul haram' umat Nabi Idris as, Mesir lagi Iraq dan zamannya, zaman mereka itu. Cerita perincian tepat jarak bumi matahari 93,.....unit inci kepada  batu jaraknya, dan lain-lain kod. Adakah 12 inci itu melambangkan saiz tapak kaki bayi dahulu atau tamadun Fir'aun dan al Aziz. Suhuf-Suhuf Nabi Syith dan Idris as. Bacalah karangan penulis kaitan Taurat, Zabur, Injil dan Al Qur'an. Termasuklah
sifir-sifir sejarah 'perjanjian lama'.Kitab-kitab......dan setrusnya rukun iman.

paten .  ... . .... ... .....

No comments:

Post a Comment