Tuesday, August 27, 2013

Yang Berlagu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


                      Suave, que sera sera, dunia masih belum berakhir. Sesudah angka 70,000 orang yahudi Asafahan telah berpindah ke “Isra…’, maka tinggallah sebahagian besar yahudi yang masih tinggal di Iran (Aku telah lari), di mana Teheran menjadi tumpuan ketika serangan Mongol. Begitu juga semasa Othmaniah, sehingga yang berbahasa Parsi ramai juga tinggal di bumi Aryan itu. Janji Nabi saw kepada para sahabat ra, maka Al Farisi (Salman)ditunjukkan bahawa ada satu kebangkitan di situ.
                   Begitu juga, setelah H l gu Khan kalah di lembah 'Bekka', kawasan kehancuran kaum Lut,' maka setelah itu, dia mara pula menentang sepupunya yang menjadi muslim. Pertempuran di Kaukus menjadikan H l gu dan para bala tenteranya kalah lalu ia bersara ke tepi Laut Kaspian. Abqa Khan mula bertanyakan bapanya yang dahulu ingin menyerang Makkah dan Madinah, tetapi H l gu Khan merasakan Allah melindungi tanah tersebut.
 
                  Maka H l gu Khan mewasiatkan agar dia dikebumikan dengan direjam ke dalam Laut Kaspian agar mayatnya tidak dijumpai oleh sesiapa pun selepas itu. Tidakkah tempat itu berdekatan dengan wilayah pergunungan Kaukus. Bagaimanakah pula dengan Sochi kini? Astrakhan dan lain-lainnya. Berdasarkan peta dan kisah Zulkarnain di dalam Al Qur'an, Gog Magog, Yakjuj Makjuj dan lain-lain perkaitan yang telah dibincangkan dalam blog ini dahulu boleh dihangatkan kembali. Laut Kaspian dengan 'Khan', mayatnya hilang. Sochi yang 'nak disucikan' di Laut Hitam. Penduduk Rus dan persekitarannya. Kawasan Kaukus yang semakin menyerlah di abad 20 dan 21 Masihi, tahun 1400 -1500 Selepas Hijrah.

 
paten .. ........ ........ . ...

No comments:

Post a Comment