Wednesday, August 7, 2013

Perhiasan Dunia/Bunia Anugerah Ilahi +n

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

"Ketahuilah sesungguhnya kehidupan ini adalah permainan, suka leka, perhiasan, berlumba-lumba mencari kemegahan antara kamu, dan perlumbaan mencari harta kekayaan dan kemegahan anak-pinak, bandingannya adalah umpama air hujan yang menghairankan pekebun-pekebun oleh kerana eloknya subur tanaman-tanaman yang terjadi dengan sebabnya, tetapi kemudian kelihatan kuning layu dan berakhir dengan reput hancur. Dan di akhirat nanti bertemu azab yang sangat pedih, dan ada pula yang mendapat keampunan Allah dan keredaannya. Dan tiadalah kehidupan dunia ini melainkan kebendaan (kesedapan) penipuan jua', surah Al Hadid (besi), ayat ke-20.
 
Permainan termasuklah bidang sukan dan kebesarannya seperti Bolasepak Dunia dan Olimpik selama 4 tahun sekali dan lain-lain penuh bersiaran di samping berita 'internet', suka leka dengan pelbagai perayaan, termasuklah yang melibatkan hal agama tak kiralah daripada agama apa pun, perhiasan hiasan rumah, orangnya dan lain-lainnya. Berlumba-lumba dengan pangkat, darjat, kedudukan, dan kautan harta yang dihimpun, disimpan dan ada yang digunakan untuk melambangkan kemakmuran, atau atas nasihat Nabi s.a.w, kemegahan adanya keturunan, tanda kesuburan benih yang betul-betul jadi, sehingga ada yang berhabisan untuk mendapatkan anak-anak secara halal dan adakalanya dengan cara tabung uji dan ikhtiar-ikhtiar lain.
 
Air hujan, rezeki dari turunnya dari langit, membawa proses kesuburan Tanah, proses fotosintesis yang membekalkan udara segar (oksigen,O2) dan mengurangkan karbon dioksida(C2O). Adakalanya menjadi kering, membaja lalu reput hancur, proses pereputan yang mesra alam sekitar.
 


Tudung perhiasan raya!


Perhiasan dunia dan sebaiknya adalah perempuan, ibu yang solehah. Betapa, Balsisa dan Bal'am telah tewas dengan pujukan hawa nafsu. Tewas dengan nafsu syahwat dan pujukan ala nafsu syahwat yang menarik iman keluar dan itulah nik'mat yang terbesar anugerah Ilahi. Doa Nabi Musa as agar ditarik doa Bal'am sehingga sesatnya mereka, Bani Isra'el, umat Islam pilihan (berdasarkan wasiat Yaakob as kepada 12 anak-anak di dalam Al Qur'an, matilah kamu sebagai ......pada zaman berkenaan), dengan qada dan qadar mereka selama 40 tahun, dan nik'mat iman sehingga Bal'am seolah-olah menumpukan kecantikan isterinya dan harta hadiah berdulang-dulang, yang dikatakan menjadi 'khinzir' selepas kaum Bani Isra'el melepasi kawasan Gaza. Dengan halangan keturunan abang kembar Yaakob as, iaitu Aishu(Isu,Issue), dan DNAnya tersebar luas ke Rom, Macedonia, dan lain-lain, Bani Ishaq.
 
 
Begitu juga pengaruh yang bertopeng kawasan kepala, lambang agung penyamaran, samar-samar, samiri yang dihalau ke timur. Kubur, istana Fir'aun tidak dimusnahkan Allah dengan izinNya sebab di situ ada nama Allah. Kepala syaitan, selalu juga berjumpa Fir'aun, di samping nasihat ahli nujum kaji bintang yang ketepatan lingkungan 1 meter (radar). Misalnya, cerita ibu Musa as yang menyembunyikan anaknya ke dalam unggun api, betapa mereka fikir tidak logik api boleh dihuni, dan betapa takutnya Abu Bakar ra ketika pencarian orang Mekah sudah hampir dengan pintu gua, tetapi ilmu logik menghalang kesimpulan mereka. Fir'aun dan Haman, ada filem menyeru Haman akan Hamun, tak dilupakan kaitan kitab Zabur dan pengaruh kitab tulisan-tulisan di kawasan piramid, kawasan larangan, 'baitul haram' dahulu. Kandungan campuran isi sumpahan 'Freemason', Zabur, kononnya ala 'filem Star War' memerintah dunia ala Sulaiman as dengan 300 menteri dari kalangan jin, dan perkaitan di dunia dengan bukti-bukti yang semakin jelas, dan di akhirat pula, sesiapa yang bakal dikumpulkan bersama mereka di sana.
 
Iblis dengan berkepala khinzir ketika membuka rahsia di depan Nabi Yahya as (John, Johan), bahawa dialah yang menciptakan agama majusi, penyembahan api dan perkaitan Persia. Kurma, catur, sarkas, badut, mascot, boria, sendaloka, dan lain-lain ada warisan Persia dan bahasanya.  Sejarah mereka Zorroester, ada kaabah tersendiri, panjangnya janggut lambang lebihnya pangkat,  'sayap' sebagai simbol keagungan, tidak lupa batu permata ada di sayap 'malaikat' sebagai lambang keagungan juga. Dan juga 'malaikat Arasy' berjumlah empat dan menjadi lapan selepas kiamat adalah berbahasa Parsi, buku 'rahsia... alam malaikat' karya Sheikh Mustafa 'Asyur. 
paten . .  ... ....


No comments:

Post a Comment