Thursday, August 22, 2013

Satu Ketika Di Alam Siber, Yang Bukan Di Siberia, Bukan Juga di Cyberjaya/Siberjaya, Bukan Juga Pedang 'Saber'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Sebahagian paparan di 'Lauhul Mahfuz' 'dunia', 'paparan yang bercahaya'.

         Jika Pr. Morsi cuba dijatuhkan dengan bantuan ketenteraan, maka lihatlah taktik yang sama oleh Must. Kamal At tartuk, cari pak sanggup dari kalangan ulama', orang awam, dll. bagi menjatuhkan 'Othmaniah', lihat jika yahudi the sallonians ini, termasuk Currasso, yang mengadap Sultan Abdul Hamid II dan mengatakan 'ummah telah memecat kamu' di tengah malam, maka ini adalah penipuan besar dengan ciptaan huru-hara golongan pemberontak yang terkejut bila janisaris yahudi pula naik dengan dendam membara terhadap Islam dan Arab dan Herzoq dengan media penguasaan siapa itu?, yang berbangga bahawa mereka boleh jatuhkan sesiapa sahaja dengan penguasaan media tanpa perlu ditembak Sultan Abdul Hamid II itu. 50 tahun 1898-1948 rancangan bantuan keluarga Rothschild ini akhirnya berjaya selepas Perang ciptaan media hasutan mereka, 2x Perang Dunia, yang pertama menjatuhkan Ramanov Czar Rusia yang ada merasmikan masjid, dan Othmaniah, kedua-duanya saling berperang, tetapi broker peperangan dan perdamaian mengambil untung besar, hasil bila musnah dan bankrap, bantuan 'riba' dating untuk 'gadaian besar sistem'.
         Mungkin itu adalah perspektif berlainan, mari kita lihat taktik ini, suburkan dan api-apikan peperangan antara sunni-syiah di kawasan teluk, dengan media siapa????, contohnya di Pakistan, Iraq dan Syria, serangan yang bertopeng atau bom 'remote' membantu membunuh tokoh agama di antara kedua-dua belah pihak, termasuklah Dr Said Ramadhan al Buti, yang menyokong Basyar, ulama' memberi pandangan mengikut data yang diperolehi, diperasakkan oleh pihak tertentu, itulah yang digunakan Napoleon Bonarparte, ketika mahu memasuki Mesir, diasakkan penduduk awam dan golongan ulama' tertentu agar percaya bahawa Napoleon telah masuk Islam, dan tentera Napoleon disambut dengan agak meriah, kononnya ada para ulama' yang berbaris bersama rakyat sebahagiannya, bagi mengurangkan kuasa Othmaniah Turki, tetapi souvenirnya , tarian Cleopetra (gelek) dihidupkan kembali, dan tentera pimpinan Napoleoan balik ke negeri mereka kemudiannya. Jika Pr. Mursi dilabelkan sebagai diktator kerana mahukan hak Allah, hak kuasa 'Commander in Chief'nya tidak diganggu gugat oleh taktik rebut kuasa gunakan sistem kehakiman, ketenteraan, panggil sokongan sebahagian ulama', para penyokong antinya demo di jalanraya, dan akhirnya sejarah berulang kembali seperti di Turki, Algeria dll., kini di Mesir pula. Ada minoriti rakyat Mesir yang baru belajar selepas 60 tahun Pres. dari kalangan tentera, ambilalih Mesir. Maka zon keselesaan itu dengan kebebasan ber 'maksiat' menjadi agenda 'liberal', maka rakyat Mesir yang dikatakan kuat agama berjaya dineutralkan, dengan sukan seperti bola, lihat kesan bola kpd mereka, sex-lihat kesan tarian gelek dll kpd mereka, dan seterusnya.....

Komen di Malaysiakini, Isnin pagi sahur, mlm ke-27 Ramadhan 1434H, bersamaan 5 Ogos 2013.
 
Sebagai tambahan, Ust. Mantan Menteri Besar Terengganu, yang pernah bertemu 'Saddam Hussein' dan ulama'-ulama' di Arab Saudi sebelum Perang Teluk Pertama, telah menyuarakan mengenai betapa isu lama dihidupkan kembali seperti Sunnah-Syiah agar fokus dilupakan kepada 'Isra'el' dan sekutu-sekutu tertentu.
Kejahilan perlu dielakkan, dan maklumat sebenar amatlah diperlukan. Ini diperjelaskan dengan label sejak Bani Umayyah memerintah, 'Syiah' dan kemudian ...dteruskan oleh 'Bani Abbasiah' yang pernah ada ketika ber'muktazilah', label berkenaan. Tidakkah 'Imam Syafie' pernah dilabel sebagai 'syiah', mulhid, geng ala komunis di zaman itu sebelum berpindah ke Mesir atas sokongan Gabenornya?
Marilah dengan penuh kesedaran dan doa agar selain doa qunut panjang dan pendek, iringannya pula adalah doa perlindungan daripada 'fitnah Al Masihi Dajjal' yang menguasai dunia. Ini jelas berjaya dengan penuh berkesan bila kuasa dunia telah kembali ke kawasan mereka (balik bandar & kg), dan meninggalkan segala kemahiran membuat senjata buatan sendiri atau dibeli, maka trauma api peperangan berterusan dengan cukup lama.
Dengan latar belakang Al Masihi, mereka menyerang kebangkitan Islam melalui serangan perang saraf alam maya dan selainnya. Siapakah yang sebelum memberi salam meminta doa tersebut?
 
paten .. ... ........ . ...

No comments:

Post a Comment