Tuesday, August 6, 2013

Gambar-gambar Yang Membawa Beribu Makna Mungkin

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


 Suatu ketika dahulu dengan kad pengenalan semasa remaja, 1980an
Hari Konvokesyen, di University of Hartford, West Hartford, Connecticut (Upon along river), USA pada 17 Mei 1992.
 Hari sebelum Konvo, bergambar kenangan di bilik rumah sewa, di 12, Talcottview Road, Bloomfield, Connecticut, rumah sebuah di kampung sebelah kawasan West Hartford.
 Bergambar semasa bekerja, ribut salji (blizzard) di kawasan New England, Merritt Parkway Fairfield, Connecticut, tolong selesakan jalan agar tidak penuh salji lembut dan mungkin nanti membeku, sebelum bertemu jambatan besi, dekat syarikat Sikorsky yang membuat pelbagai helicopter dan lain-lainnya. seterusnya Greenwich ke New York, lain dari 'Sta..ford..' ada filem 'Sta..ford Wives' Hollywood, dan 'Who's the boss' gambaran di Connecticut, lakonan siri lawak Tony Danza, Alyssa Milano dan lain-lain. Brooke Shields dari New Jersey dan kadangkala singgah di New York. Ada kawan boleh jumpa Barbara Walter di sini, stesen minyak Mobil Oil Corp., pembaca berita yang agak terkenal pada suatu ketika.
 Bergambar semasa jamuan ' Hari Raya Aidil Fitri'di rumah sewa 'Zasdar dan keluarganya' seorang bekas pelakon drama RTM, isterinya ambil Master di Univ. of Hartford, dan ramai juga pegawai kerajaan Malaysia ambil Master di sini. Ada pelajar keturunan Jamaica, Kirk yang akhirnya memeluk Islam, bertukar nama kepada Karim dan dia boleh berbahasa Melayu akibat pergaulan rapat dengan pelajar Malaysia dan Indonesia.
 Bersama keluarga Che Abdullah Mat Nawi (Pak Lah), usahawan di USA, sebelum beberapa bulan balik ke Malaysia, cuti melancong di Universal Studio, Magic Kingdom, Key West dan lain-lain kawasan Florida selepas 'Winter Gathering 1996', iaitu semasa cuti Krismas dan dilanjutkan hingga ke awal tahun 1997. Lihat pelbagai perarakan dan sambutan 1 Januari, 1997, di Magic Kingdom, Disneyland. Pak Lah dan keluarga balik ke Kelantan, bekerja dengan PERDA Kelantan atau KEDA sebelum menjadi wakil rakyat di DUN Wakaf Baru, parlimen Kota Ba..ru.
Anak perempuan semasa kecil, setahun lebih dengan adiknya, lelaki di rumah 12, Lengkok Kg. Masjid 2, Teluk Kumbar, P.Pinang. Tel. 04-6491012 di sini sudah dipotong.

Habuan RM10 pagi Isnin terakhir Ramadhan 1434H, 'angpow' ang, ang ang,....bukan Doremon. tembakan sebutan angka  hampir tepat dengan lebih satu anak tangga ke dewan Kuliah Utama KKSBJ. Jawapannya yang sebenar ialah 36 anak tangga dari bawah. Terima kasih

paten .. ......... ......... ... ....

No comments:

Post a Comment