Saturday, April 9, 2011

Mesir, Baitul Haram, Lembah Thua/Tua/Thursina

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Di sepanjang sungai nil, ada kisah di sebalik pembinaan piramid yang ada ciri persamaan binaan di planET Marikh. 10,500 tahun sebelum Nabi Isa as dan kira-kira zaman sebelum Adam as, kerajaan jin yang bertapak di planET biru ini telah melakukan kesombongan dan akhirnya tewas dengan janji yang ditunaikan bahawa khalifah adalah di kalangan manusia juga.
Maka utusan/rasul/nabi dipilih dari kalangan manusia, bukan jin, bila pilihan untuk menyampai keesaan Pencipta dan pengabdian kepadaNya sahaja. Binaan piramid yang duberitakan telah ada sebelum Adam as hingga diperkukuhkan oleh dinasti lain, terutama yang berkemahiran bertenun, pakar kaji bintang, tablet ukiran batu, itulah dia Nabi Idris as (Enoch) yang mati di langit ke-4. Jelmaan Iblis merupai imej di dalam lakaran di piramid.

Yaakob as, Yusuf as,Nabi Musa as, Harun as, kemudiannya Isa as,ululazmi yang tinggal selama 11 tahun di Mesir bersama ibunya, satu-satunya nama perempuan di dalam Al Qur'an. Penasihat fir'aun adalah Iblis di antaranya, fir'aun yang mungkir janji(jelmaan malaikat agar sungai Nil tak kemarau) untuk patuh kepada Nabi dari kalangan Bani Isra'el selepas dia bersujud di tebing sungai Nil pada suatu malam.


paten ......... .... . .

No comments:

Post a Comment