Monday, April 18, 2011

Doa Untuk Majlis

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Doa ketika nak memulakan majlis yang baik
Ya Allah! Jadikanlah pertemuan kami ini pertemuan yang dirahmati, dan perpisahan kami selepasnya nanti, perpisahan yang terpelihara. Dan janganlah Engkau biarkan, ya Allah, apa yang ada pada kami, juga yang ada beserta kami, juga mereka yang bersama kami penderitaan dan kegagalan. Ya Allah! Berilah kelebihan kepada kami, dan jangan Engkau kurangkan. Ya Allah! Anugerahkanlah kami, jangan Kau kecewakan kami juga jangan Kau hina kami, panjangkanlah umur kami, dan janganlah dihina kami, peliharalah kami dan ampunkanlah kami Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah wahai Yang Paling Mengasihani daripada segala yang mengasihani.

Usaha dengan penat jerih yang susah akhirnya dengan izinNya jadi mudah.

“Bukankah kami yang melapangkan dadamu? Dan kami ringankan beban daripadamu, yang memberatkan tanggunganmu. Dan kami tinggikan sebutan namamu. Maka sesungguhnya setiap yang sukar disertai dengan kemudahan. Sesungguhnya setiap yang sukar disertai dengan kemudahan. Maka, apabila kamu selesai, kerjakanlah dengan sungguh-sungguh yang lain. Dan hanya kepada Tuhanmu kamu berharap.” Al-insyirah 1-8.

Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki, di tangan Engkaulah segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.” Ali-Imran 27.

“Sesiapa yang dipelawa minyak wangi, janganlah dia menolak”, riwayat Muslim.
Sila ambil rujukan youtube.com zikr Asmaul Husna
http://youtu.be/p5sfs4rulh8 atau
http://youtu.be/mrcoYTGCXvc
paten .. .... . .'

No comments:

Post a Comment