Saturday, October 2, 2010

Baal,Bael,Agares, Vassago,Marbas,Valefor,Amon,Paimon,Gusion, Sitri, Beleth,Lerie,Bathin,Ipos

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dengan adanya ayat Al Fatihah, Kursi, dan di dalam surah Al Baqarah, maka berita dunia yang menggemparkan ahli abid tua di bumi Mesir/Timur Tengah, bapa Fir'aun, khabar dari mulut al baqarah yang menggemparkan mengenai isterinya yang tua mandul bakal melahirkan anak tetapi menjadi penghuni neraka jahanam, lalu ghaib pula al baqarah yang melahirkan anak itu.
Tanda tanya yang terjawab dengan akhirnya benarlah khabar berkenaan, maka dapatlah pasangan tua itu, tok wan dan tok nek itu membela anak lelaki yang begitu sihat tetapi agak gelap warna kulit berbanding ibubapanya. Maka anak lelaki yang dikatakan bagaikan tak pernah sakit itu, menjadi manja dan dipermanjakan, lalu menjadi dia lebih teruk daripada Teuku Putih Zakaria Bin Teuku Putih Ramlee, "Anakku Sazali". Si bakal sahabat baik Iblis ini adalah juga menjadi kaki judi, dan akhirnya dihalau keluar rumah oleh tok wan dan tok nek kerana tak terkawal lagi kejahatan lagi gah tunjuk jagoan seantero kawasannya.
Mak jadilah ia penyemak penyamun "Bush", yang tinggal bersendirian di dalam gua yang bukan ada pembantu 40 orang penyamun pun. walaupun, kononnya ada terfikir bagaimana anak orang kaya lagi abid ini boleh terjebak menjadi perompak perampok khafilah dagang, kabilah-kabilah yang lalu lalang di kawasannya. Akhirnya, hatinya menjadi cair selepas nasihat ketua kafilah yang ingin dirompaknya, dan jadilah dia pekerja rajin dan setia serta gagah,dan kemudiaanya diperkenankan menjadi ahli istana oleh kerajaan Mesir disebabkan kecekapan, ketangkasan gah lagi bergaya anak muda itu menjadi 'bodyguard' istana.
Tetapi mimpi malam si tuannya yang melihat kalajengking hitam menggigit ibu jari kaki telah menyebabkan kepala pemerintah Mesir itu putus ambruk (selepas memberitahu pengawal kesayangannya) ke lantai istana lalu dibuang ke sungai Nil yang menyimpan pelbagai rahsia, rekod purba. Tiba-tiba esoknya, terjutlah Haman, menteri penyimpan mohor dan kebesaran kerajaan gagah Mesir bahawa sudah bertukar rupa tetapi si tukang ampu itu tetap meneruskan agenda-agendanya yang lebih rahsia. Maka kajian si fir'aun telah menitahkan agar para penduduk Mesir mengarahkan qiblat sembahan ke arah Fir'aun pula.
Kemungkiran janji Fir'aun kepada malaikat ketika mahu hujan turun semasa berlakunya musim kemarau delta sungai Nil, menyebabkan punca kejatuhan kekuasaan angkuh yang mengimani Tuhan Musa as dan Harun as sewaktu nak mati kelemasan. Dia menjadi mumia, diawetkan denga hebatnya, lalu .... sebagaimana Lenin, Kemal, Marcos di zaman kemudiannya.
Di zaman Raja/Nabi/rasul Sulaiman as/Solomon/soloman, muncul 300 menteri kalangan jin yang mendirikan kerajaan-kerajaan ala 99 isteri atau seumpamanya. Adakalanya cincin dicuri tetapi penyamaran jin gagal, ada ketika si permaisuri mengarahkan para penduduk menyembah patung ayahandanya, lalu dihukum pihak permaisuri itu, ada ketika permaisuri adalah tunang orang/askar yang akhirnya terbunuh semasa peperangan tetapi ayahandanya, Nabi Daud as, tetap mengambilnya lalu benihnya adalah Nabi Sulaiman as itu sendiri.
Selepas Hiram Abiff, di dalam penyambungan atau pembinaan Haikal telah selesai tetapi anai-anai telah menjatuhkan/menyebabkan badan/ jasad Nabi Sulaiman as tetap kukuh berdiri gah itu rebah, lalu membuktikan para jin tidak mengetahui perkara ghaib, malah jin afrit/afraid dan kuncu-kuncunya termasuk caprik, dsb tidaklah segagah mana melainkan dibantu oleh pujaan manusia yang menyebabkan bertambah sombong jin sebagaimana dikisahkan Al Qur'an.
7 bekas kurungan jin yang dibebaskan, dibe.astkan oleh tentera Rom/Romania serta kajian Aaron C Donahue yang menyeru sebahagiannya. 72 jin dengan Bael berkepala manusia, kucing dan katak, berkaki labah-labah dan bersuara garau, berkuasa mengghaibkan diri dan pengikutnya, raja di timur serta menguasai 66 pasukan tentera syaitan. Agares pula, mampu menyebabkan gempa bumi, membekukan yang bergerak, boleh menyebabkan manusia pengikutnya dipandang mulia serta tahu pelbagai bahasa, yang mempunyai 31 pasukan tentera syaitan dijelmakan sebagai orang tua kurus yang memegang burung dan menunggang buaya.
Vassago, si raja ramal, kaitan ramalan, kesan harta karun, dan mencungkil masa lampau, berpewatakan nakal, suka tukar rupa bentuk dan menyakat sesiapa yang menyerunya. Marbas yang mampu menukar rupa bentuk manusia kepada serigala atau beruang, mengetahui rahsia terpendam, menyebabakan penyakit menular dan mampu mengubatinya, lalu apabila ada seruan dijelmakan seperti seekor kucing besar/ singa dan juga seperti rupa lelaki.
Valefor, si puaka yang amat jahat, sikap kurang disenangi dan penuh muslihat, jelmaan ala singa berkepala keldai, pakar ilmu mencuri serta mendorongkan kecuriannya. Amon, digambarkan lelaki berkepala burung, selain serigala berekor ular, bersifat licik, ada mampu dianggap 'tuhan' oleh manusia. Paimon, puaka yang amat merbahaya dan berkuasa di kalangan jin, 200 pasukan tenteranya, sukar diseru, jelmaan ala manusia bermahkota di kepala, iringan muzik serta gerombolan tentera, boleh menjadkan seseorang itu berkuasa, berpengaruh dan bermartabat.
Gusion, jelmaan lelaki bertubuh sasa, berjubah kuning, bercakap lembut, tenang, serta kesihatan baik denga 45 pasukan tentera. Sitri, ala kebangkitan syahwat, hasutan agar bertelanjang dan melakukan hubungan kelamin.Jelmaan berkepala harimau dan bersayap.
Beleth, denga 85 pasukannya, merupakan kesatria dan diiring muzik tertentu, berkuda pucat diiringnya, dengan api. Menjadi pemanah kacak, suka menghasut 'perang'. Lerie. suka hasutan perang, kecederaan tak sembuh kecuali potong bahagian yang perlu ditanamkam serta 30 pasukan tenteranya. Bathin, jelmaan yang mampu ke tempat lain, 30 pasukan tenteranya,gagah menunggang kuda pucat. Dan ke-12nya, Ipos, yang berkepala singa dan berkaki angsa. gemar bergaduh jika dikuasainya, 36 pasukan tenteranya serta berkuasa mencerdaskan dan 'berani'.
Baal, ball, kaitan lembu/ sapi, al baqarah tak dapat dinafikan ada hik'mahnya, nanti lebih baik tumpukan kepada Al Qur'an yang dijamin 'tanpa keraguan', insyaAllah. A C Donuhue juga digunakan oleh pihak tentera USA dalam 'remote viewing' kaitan ilmu ghaib tanpa bantuan manusia. Boleh rujukan ISBN 9053411811001 Cerita Nyata Edisi Khas dan juga seperti video youtube.com.


paten ... . .

No comments:

Post a Comment