Thursday, May 5, 2011

Golongan Muda/Pejuang Yang Gugur

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Dengan isi Edisi khas Konflik Asia Barat 2011, bagi memperingati Asy Syahid Syeikh Ahmad Yassin 22/3/2004 dibunuh dengan serangan helikopter sebagaimana tokoh-tokoh yang lain, yang minta bantuan derma dan lain-lain yang penulis blog pernah lihat di USA, ms 63.

Pejuang mestilah jauhi sifat manja dan cerewet, tak terlalu berkira. Said Hawwa menyebut halangan seseorang untuk berada di medan perjuangan iaitu penakut, bakhil dan pemalas. Aktivis-aktivis dakwah kampus contohnya paling ramai yang gugur akibat dihinggapi dengan salah satu penyakit ini.

Yang menggelagak dan bersemangat terutamanya di kampus-kampus, akhirnya rebah tak bermaya apabila berada di medan ujian. Ramai yang tak sentiasa amal/ istiqamah/ shitsuke dalam perjuangan apabila mereka dihamparkan dengan sedikit kesenangan, sedikit tekanan dan ugutan dalam kerjaya, halangan isteri serta anak-anak dengan pesona dunia yang menggiurkan.

Gerakan aktivis di kampus di dalam mahu pun di luar negara/i mempunyai hinggapan penyakit yang serupa bahkan kesibukan hal kerjaya dan keluarga dikatakan menghalang walaupun suatu ketika dahulu di Mesir, USA dan lain-lain tempat mereka agak aktif menyumbang sebagai orang kuat yang berjuang. Ini adalah hasil pengalaman penulis acherusctus.blogspot.com dan biarjelas ini.

paten ...... ..... . .

No comments:

Post a Comment