Saturday, March 12, 2011

Gunung Daik Bercabang Tiga

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Ultraman juga bertanduk tiga. Kemiripan 'alien' yang ber'kerajaan langit'. Dalam pada itu, tersebutlah al kisahnya dalam abad ke 21 Masihi, planET guli sedang kerajaan-kerajaan tertentu digulingkan, berguling, dan bertukar bukan batu giling. Gilis oleh puting beliung-angin, gempa-gegak gempita dan tsunami, banjir, api dan letusan gunung berapi. Ada yang lenyap tetapi ada baki keturunan, bukan pupus terus ala menemui ajal tamatnya sesebuah tamadun. Azab, bantuan ala hadis Qudsi, kebangkitan kemarahan ala Holagu Khan dan bala tenteranya.

Kerosakan besar 2 kali di abad 20, dengan 2 perang besar dan rentetan perang-perang kecil menjadi 3 pula besarnya, terutama dari segi jumlah kekuatan bom, kemusnahan, sisa nuklear atom dll.

Fitnah berita tipu setipu-tipunya hingga dunia dikatakan dapat berita tipu dengan falsafah(ayat2 di bumi) tanpa bantuan ayat2 dari langit. Alangkah mulianya,baiknya jika media itu digunakan untuk memuji Pencipta Agung. Kemakmuran dunia dan kemakmuran selepas dunia, bila keindahan datang, bila nanti ia bakal berakhir. Atau tiada akhir dengan nik'mat di sisiNya.
Apakah yang mereka laku'en itu bakal menambah keahlian amal ahli yang ada keredaan atau kesesatan/kemurkaan? Fitnah akhir zaman yang akhirnya, keputusan akhirnya, adalah untuk men'dajjal'kan Islam. Tiada Islam sederhana, atau ekstrim dan sebagainya melainkan munafik, fasiq, zalim dibezakan dengan mereka yang beiman dan beramal soleh sebagaimana ada ayat di dalam surah Al Qur'an +masa.
Rujukan youtube.com

paten . ... ... . .

No comments:

Post a Comment