Tuesday, March 15, 2011

Buakan Kasih Sayang

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Lain hari, dengan hati yang penuh ....., renunglah di dalam satu pejaman mata, imej cahaya yang datang ke arah diri sendiri yang meliputi seluruh badan. Cahaya itu adalah harapan kamu yang datang dan dia juga bakal pergi. Petunjuk tetap datang, maka apakah sambutan terhadapnya?

Give me your soul, my love! Beg it.... Bolehkah?
Kamu akan berada di situ, dan ini pula adalah satu penantian. Bilakah saatnya? Di sana yang menunggu, di sini yang ingin dikotakan. Apakah yang ada di kotak 'pemikiran'? Kemuliaan hati yang datang samada selepas mati, matinya seorang ..... Fikirkanlah! 'Aku yang datang'!
Di mana pencarianmu? Di sini sahaja, atau masih lagi meneruskan ..caan. Dengan
Apakah yang di dalam hati itu nampak oleh mata/penglihatan? Inilah dia, carilah ilmu sehingga kematian ditemui dan jangan berputus asa. Usaha dan usaha, siapa lagi yang boleh di.antu, biarlah menjadi titik tolak perjuangan. Matinya seorang pejuang lebih daripada mengalah sebelum ber.....ng. Bangkitkan bara di dada! Gelora nafsu yang 'kamil'! Bukan yang 'mazmumah'.
Cinta, kasih sayang yang dirasai, amat terasa walau sentuhan, tapi yang menyentuh dan meruntuni hati. Buakan!!! Apakah di sisi tangisan itu ada kasih sayang? Sayangilah mereka walaupun ... musuh kamu. Allah lebih menyayangi! Allah Yang Melimpahkan kasih sayang. Rasailah, belaian kasih sayang anak, ibu dan bapa. Bila anak kecil menjadi dewasa, kasih itu menjadi sanjungan, kenangan dengan izin Ilahi. Kurniaan yang besar. Maka apatah lagi kepada yang kehilangan ... ibu dan bapa mereka. Sama-sama berkasih sayang, sambungkan silatur rahim. Berkat, umur semakin panjang.
paten . ..... ... . .

No comments:

Post a Comment