Saturday, February 5, 2011

Darjah/Tanda kebesaran Dunia..Tarikan Perhiasan....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Tanda-tanda kebesaran samada perkaitan 'sayap' malaikat dan manusia, cokmar, jata, simbol, lambang, panji- bendera, itulah tampilan atau tempelan yang bermakna samada tersurat atau tersirat.
Kebiasaannya, pemimpin adalah cermin bagi rakyat, tentera yang baik, diikuti oleh rakyat yang baik,dan tersusunnya pemerintah yang baik seperti sewaktu 1453M. Kemuncaknya dan bermulanya...

Ibn Abbas berkata: “Mereka yang pertama mengikut Dajjal terdiri daripada 70,000 orang Yahudi… dan di antara tanda-tanda bahawa telah keluarnya Dajjal adalah… pengamalan riba.” (Ishaq ibn Basheer dan Ibn Asakir di dalam Kanz al-Ummal.)

Tonggak melekat lagi melukut di tepi pemerintah, dicuba untuk diperkudakan.di dalam proses pembinaan pro haikal, maka munculnya pengikut ala Musa samiri, yang menyamar sebagai bangsa semitik, smith atau Turki dsb., akhirnya hancurnya DNA talian untuk khalifah.
Munculnya pemberi hutang, caj riba, bermula di barat sistemnya, akhirnya cetusan perang selepas berkumpul dana yang besar untuk ke arah haikal. Kekuatan fitnah, atau eksploit berita menjadi ketagihan yang memperkayakan, tapi membawa barah tanpa rujukan kitab-kitab perjanjian Nabi/Rasul. Suhuf Adam as, Musa as, kitab Daniels, Ibrahim as, Daud as, Syith as, Nuh as, Isa as dan tentunya muk'kizat besar Al Qur'an. Semuanya menjadi rujukan malah Al Qur'an, terhebat bahasa dan kod-kodnya.
Pemimpin yang tiada usaha untuk mengikut hak/haq... Allah di dalam urusan manusia dan jin, tentunya ada tanda-tandanya. Lihatlah apa yang ditunjukkan oleh keluarganya. Menutup aurat di depan khalayak, atau sama saja dengan 'Rom' yang tenggelam di dalam 'dunia',ist..raj. Mahu setakat senang di dunia, maka apakah kepayahan selepas dunia sanggup ditanggung...? Beriman kepada Allah dan Hari Akhirat. Betulnya ada azab dan gelora nik'mat 'syurgawi' yang teramat-amat .... Azab yang dianggap bukan mereka bakal ditempuhi, orang lain sahaja yang kena.... Ibarat kemalangan sahaja.
Pesona tipu daya dunia, beriman hanya meniti di hati bahkan di bibir, jika ibarat bisu, lihatlah apa yang (tangan) kebinasaan yang telah dilakukan. Neraka bukan mimpi ngeri, tapi pedihnya tak terkata.... "Syurgawi bukan khayalan tapi tak terkawal suruhanNya untuk merasai...membuak-buak lazatnya"

paten ...... .. . .

No comments:

Post a Comment