Sunday, December 6, 2015

Syurga Yang Jauh, Yang Dekat

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Syurga dunia!
Ibarat apabila seseorang ahli syurga bermimpikan dunia, maka mimpinya adalah mimpi yang buruk iaitu dunia ini adalah neraka (ibarat hebatnya syurga yang tidak mampu dibayangkan oleh fikiran, mata dan pendengaran.

Lain pula halnya bila ahli neraka bermimpi, maka dunia dalam mimpinya adalah syurga sehebat-hebatnya. Ibarat selepas begitu lama ahli syurga dan neraka menerima balasan masing-masing. Mimpi mereka?

Tersebutlah kisah, bagaimana yang dikatakan yang datang dari syurga, ADam serta pasangannya, dan bagaimana yang lain pula.

Imej yang dijumpai di planET Marikh, ala Grand Canyon yang kekurangan air, adalah seperti imej yang bertopi ala monyet yang sebenarnay adalah sarung kepala seorang angkasawan dan sut angkasawannya. Saiznya bagaikan ala Adam.

Adakah ini merupakan betulnya pendapat al marhum penulis Amaluddin Darus mengenai perlunya mengkaji kisah 'Superman' dan mereka yang datang dari planET/ sidrah yang jauh dengn bekalan teknologi yang cukup hebat?

Bacalah kisah Adam as dan keajaiban teknologi yang mampu melihat roh-roh yang belum dizahirkan/dilahirkan ke dunia seperti umur kerasulan Daud as yang diambil umurnya untuk Adam as supya umur kerasulan Adam as bertambah di dunia. Bagaimana pula dengan Nur Muhammad dan pintu syurga yang dituliskan nama Allah dan Muhammad? Tidakkah pernah Adam as bertanyakan hal tersebut?

Adam as sudah ada teknologi ala Boraq/buraq, atau 'time machine' yang mampu melihat masa depan. Atau adakah sejarah, sunnah Allah itu berulang dan berulang lagi?

"History repeat itself"

Berbalik kepada imej-imej di permukaaan bumi Mar/Emas serta peninggalan batu-batu ukiran misteri serta terowong dan ala empangan air Grand Canyon. Dikatakan sudah berlaku letupan besar  di planET Marikh pada tarikh bumi 1970an dahulu. Seperti tamadun kerajaan puteri Balqiskah? Yang dikatakan adalah mempunyai ekor, ala puteri jin? Imej ikan duyung di bumi Marikh dan di bumi ini pula, seakan sama sahaja. Hijau pula warnanya di Marikh.

Adakah Kapten Adam dan ahli-ahli angkasawan yang bersamanya telah mencari satu sistem cakerasuria yang baharu ala Kapten Future siri kartun Jepun yang agaka terkenal di Malaysia sekitar 1980an?

Battle Star Galatica 1980an siri filem Hollywood pula?

Bagaimanakah pula kepastian unruk imej-imej seperti kapal-kapal angkasa ala filem Superman seperti disket besar enjinnya dan projek Armada Navy Rusia di kawasan kutub?





Teknologi ala BAE system British @ dron Avatar/ kisah pokok dalam filem Avatar? Adakah mereka sudah membuktikan sesuatu?

Maaf jika ada imej yang tidak sepatutnya


Bukti-bukti untuk akhir zamankah?

paten ....... . .. . .....





No comments:

Post a Comment