Wednesday, November 27, 2013

Kebesaran Peristiwa & Kesan Mengenangkannya

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Pelbagai peristiwa bersejarah telah menjadi satu hari atau beberapanya, sambutan meriah lagi berpesta. Di Malaysia, kota portugia yang telah hancur, A Famosa yang dikatakan mengambil batu-batu nisan kesultananan dan lain-lain sebagai bahan senibina kota tersebut. Ia berpintu masuk hingga kapal besar boleh masuk ke dalamnya, yang hancur di dalam serangan kuasa Belanda, Johor dan lain-lain lagi.
Kerajaan Melaka telah membina semula kebesaran Fl.. De La Mar, kaum Feringgi, benggali putih Al Fonso dan semua sekutunya, yang merupakan musuh utama Islam dan penganutnya di abad berkenaan. Ibarat polisi Bush sekeluarga yang menguntungkan golongan anti-Islam. Setelah dikatakan menyerang kota Melaka dengan pelbagai taktik hingga 19 kali, maka jatuhlah sistem Kota pelabuhan itu, dan jadilah apa yang tinggal kini. Adakah musuh Islam yang kini sebahagian keturunan mereka diberi taraf bumiputera ini tetap musuh utama? Rupa mereka yang putih, dikatakan separuh kristian dan Islam ini, telah berjaya menawan hati dan penduduk Goa/Bombay, hingga datangnya pelbagai maklumat yang penting, mengenai peta kota itu, hinggakan dikatakan mereka berselindung di sebalik kapal-kapal dagang Goa/Bombay untuk menghancurkan pertahanan kota. Kulit mereka kini lebih gelap mungkin kerana cuaca, pemakanan dan perkahwinan campur dengan gadis India mungkin. 
Sudah roboh kota Melaka. Tidak adakah benggali coklat yang mempertahankan kota Melaka atau sudah ada 'faktor-faktor dalaman' lain yang termasuklah fitnah keluarga Tun Fatimah dan lain-lainnya? Sunnah Allah, janji Allah pasti jadi. Ini sudah termaktub aksiomatik ayatnya di dalam Al Qur'an. Ayat yang tanpa ragu lagi pasti berlaku, selepas rentetan satu peristiwa, seperti datangnya kaum lain, berbahasa lain, tidak sama lagi, jika kaum yang ada leka dan 'dianggap seperti tidak bersedia menghadapi konflik semasa. Tidakkah pihak zionis Isra.. telah membina setelah kajian akan kekuatan iman dan Islam? Sebelum berjaya, mereka telah membina pelbagai jenis disko, tempat joli, di sekeliling tanah suci Al Qud, maka serangan selepas itu menjadi mudah untuk mereka menang. Ibarat bermain bola tanpa menyerang, sampai bila nak menghasilkan gol melainkan ada pihak musuh yang membuat jaringan 'gol sendiri'.
Timbul pula, perayaan dan peringatan kebesaran peribumi Parsi lama, majusi, Abu L....h yang membunuh Khalifah Omar Al Khatab ra, Amirul mukminin bergelaran pertamanya digunakan, termasuk penggunaan tahun Hijrah. Adakah perayaan dan pembinaan tempat pengenangan itu, dan sebahagian mereka meraikan musuh utama/ yang mematuhi agenda pihak 'majusi' itu dikira sebagai ....... yang menentang Islam boleh dikira sebagai sesat lagi ........ memenuhi agenda yahudi? Bandingkan kedua perayaan itu dan segala hasil mahsul yang dibelanjakan untuk mengenang ulangtahun, hari lawatan rasmi atau pun tidak, industri pelancongan dan seumpamnanya. Adakah kedua-dua kerajaan Malaysia dan Iran itu dikira pembela musuh Islam, agenda musuh di zaman generasi yang lalu?
paten .. ....... .. . ...

No comments:

Post a Comment