Monday, May 10, 2010

Wakaf atau derma atau sedekah jariah

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Maha Penyayang

Kementerian Wakaf seperti di dalam sistem besar umat Islam di dalam proses melibatkan belanjawan sudah dikira tiada semenjak penghapusan kuasa sistem khalifah oleh Mustafa Kamal terkutuk. Tetapi peluang yang dikatakan untuk bersedekah jariah hingga kiamat seperti untuk masjid, pusat pengajian atau lain-lainnya masih ada lagi.

Daripada maklumat berikut, bolehlah anda yang prihatin agar sama-sama terlibat di dalam membina pembangunan yang melibatkan dunia dan akhirat. Semoga Allah memberkati dan merahmati anda supaya operasi Maahad Tahfiz Al-Quran (Anak Yatim) Darul Tahzhib yang beralamat Belakang 1075, Mukim 9, Kampung Matahari Naik, Teluk Kumbar, 11920 Pulau Pinang dapat berjalan sepenuhnya.

Sumbangan ikhlas ke akaun Bank Islam di atas nama:
MAAHAD TAHFIZ DARUL TAHZHIB NO. AKAUN:070 340 1002 9232

ALAMAT emel: maahadtahfiz.darultahzhib@gmail.com
LAMAN WEB: http://darul-tahzhib.blogspot.com/

Ada rancangan juga untuk membeli tanah 5 ekar yang berdekatan untuk membantu anak-anak yatim, ibu-ibu tunggal dan lain-lain lagi. Ingatkah anda bila Nabi s.a.w wafat, maka berita yang sampai kepada seorang sahabatnya*1 di Yaman yang menyampaikan sebaran Islam tetap dengan dakwahnya dan bertanyakan sesiapakah lagi akan membela anak-anak yatim dan ibu-ibu tunggal?

Di antara akhir kalam Nabi s.a.w juga ada juga melibatkan wasiat suruhan pembelaan*2 kepada yang lemah. Semoga kita dapat bersama-sama membantu dan membuat apa saja yang termampu untuk mereka yang tertindas dan teraniaya di mana jua mereka berada seperti yang banyak terjadi khususnya umat Islam.

Semoga keinsafan meruntun hati nurani ... kini hingga kemudiannya.

*1 - Muaz Bin Jabal r.a
*2 - Saidina Ali r.a krw

No comments:

Post a Comment