Saturday, May 21, 2016

Yang Di Sebalik Awan, Peringatan Akhir Zaman

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Peringatan akhir zaman datang dengan pelbagai wahyu, dan 'wahyun'. Pelbagai dakwaan palsu yang mengaku itu dan ini dengan tambahan persaksian palsu yang menyebabkan boleh dikategorikan sebagai 'tidak boleh dipercayai selama-lamanya'.

Kemunculan 'dakwaan' palsu yang mencurah-curah di dalam perkhabaran berita seharian yang ada kalanya diulang-ulang. Maka yang 'benar' pula dikatakan palsu, dan yang palsu pula diagungkan. Tidakkah ini membawa kebinasaan?

Sebagaimana yang tercatat di dalam surah Al Qur'an, ada kerajaan yang dihapuskan sama sekali, hingga tinggal batu-batu tertentu dan peninggalan yang ditinggalkan. Hidup hanyalah 'pinjaman' sementara.

Adakah kejayaan bagi seorang lelaki bila dia meninggal, maka dia sudah ada di sisi bidadari? "Bidadari-bidadari sudah siap berdandan untuk sesiapa...." Nik'mat anugerah yang tidak perlu disekat.

Penipuan dunia yang pasti ada pembalasan. Yang menipu dan yang tertipu, maka itulah dunia yang dikejar, tetapi kadangkalanya bahkan umumnya seolah-olahnya akhirat pula yang 'keciciran'.

Yang di atas melihat yang di bawah, dan yang  di bawah melihat yang di atas. Jawapannya tetap hampir sama, melainkan ada nisbah perbezaan yang ketara.

Selamat maju jaya, kepada yang di sebalik 'pelangi'. Tahap pencapaian dengan hebatnya para 'penghias syurga' serta 'hasil perhiasan mereka'.

Yang mampu membeli banyak universiti, si yang tidak menangguh 'projek' dengan pasukan yang baik

Kelebihan yang lahir di bulan Februari


Penerokaan Marikh yang masih belum selesai dari 'alien' bumi

Masih lagi menjadi tandatanya, semoga terjawab hal yang sebenarnya

paten .. ..  .....







No comments:

Post a Comment